3 styresystemer, 1 disk...?

Software d.  04. maj. 2007, skrevet af Ham_Selv^
Vist: 295 gange.

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 15:22:04
Svar/Indlæg:
2453/80
halløjsa!

har en bærbar hvor jeg gerne vil have mindst 2, måske 3 OS.
vil gerne ha:
vista, som er på den nu
xp pro, til når man rent faktisk ska lave noget i et normalt tempo :p
og til sidst mac osx hvis det kan lade sig gøre?

jegner med at dele den op i 4 partitioner. 25gb til vista, 12gb til xp, 12gb til apple, og resten til blandet slik.

hva ska jeg gøre for at få det til at køre?
har før haft både vista og xp på samme comp, men det var ikke altid den gad lade mig vælge hva jeg nu ville boote i.

så help me! :e

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2007 15:35:18
Svar/Indlæg:
1233/50
ja saa skal du bare dele den op i partitioner. og saa laegge dine styresystemer ind paa ppartitionerne...

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 15:54:36
Svar/Indlæg:
2453/80
jeg ska jo ikke "bare" dele den op :)
ved f.eks ikke en ski om hvilket filtysten apple ska køre med
og så ska man så vidt jeg ved lave noget med en eller andet fil der siger noget om styresystemerne så man ka vælge imellem dem eller noget.. har jeg heller ik styr på hvad er :00 :p

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 21:08:23
Svar/Indlæg:
5410/123
Du kan kun køre OS-X på en Mac-pc ;)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2007 00:32:22
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg ved ikke nok om Mac til at kunne hjælpe dig med det, så det vil jeg afholdemig fra.

Med hensyn til XP og Vista, så er det generelt en dårlig ide, at komme dem på samme disk, da Vista meget gerne vil styre det hele....især boot-sektoren. Vista har heller ikke den samme boot-manager som XP.

Nå, uanset dette, skal du sørge for at lægge XP ind på maskinen før Vista. Vista vil ikke acceptere at du lægger et ældre OS ind på maskinen after Vista, så derfor skal XP ind først.

Nu ved jeg ikke hvilken bærbar du har. Hvis den er født med Vista, kan du sagtens risikere, at den slet ikke vil acceptere at du lægger XP ind på maskinen. Har en kammerat som havde en maskine, hvor det var umuligt at lægge XP på. Den var født med Vista.