Antec P180/P182 sp. vedr. isolering, hd og bl

Diverse d.  06. maj. 2007, skrevet af joeb
Vist: 283 gange.

joeb

Overclocker
Tilføjet:
06-05-2007 12:23:13
Svar/Indlæg:
12/2
Jeg skal snart købe et Antec 182 kabinet og vil i den forbindelse høre, om andre har forsøgt at isolere dette kabinet med isoleringsmateriale (magic fleece etc.) og har fået gode resultater med det.

Kan man anvende anti.vibrationskits til harddiskene i det kabinet? F.eks. disse:
http://www.edbpriser.dk/Produc...
Kabinettet er jo allerede udstyret med gummidutter til støjreduktion og harddiskene vender jo lodret i kabinettets harddisk-skuffe.

Til sidst vil jeg høre, om andre ejere af en Antec P180/P182 kabinet har kunnet nøjes med at anvende 2 interne blæsere istedet for de 4 som kabinettet ligger op til man skal bruge og stadig få en rimelig luftgennemstrømning.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2007 12:31:37
Svar/Indlæg:
2620/327
Man burde da kunne bruge isoleringsmateriale, men det burde ikke være nødvendigt, da kabinettet jo allerede er lavet i tre lag, som skulle dæmpe støjen.

joeb

Overclocker
Tilføjet:
06-05-2007 12:33:58
Svar/Indlæg:
12/2
De to største flader (siderne) er isolerede, men ikke resten.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2007 13:12:47
Svar/Indlæg:
3162/326
3 af de 4 medfølgende blæsere på p180 er regulérbare, og på laveste niveu kan de ikke høres overhovedet, med mindre du sidder 100% lydisoleret (lydstudie el lign.)

Den sidste blæser er den store brede kleppert, som sidder i det nederste kammer, som efter min mening er totalt overflødig, da den sidder mellem 1stk. 120mm blæser i fronten, og hvad du måtte ha' af blæser i din strømforsyning.

Den store blæser er også regulérbar, men larmer lidt i forhold til de andre på laveste niveu.

Jeg havde held med at flytte den store blæser til udsugning bagpå (den flytter virkelig noget luft).

Hvis du kun vil ha' 2 blæsere i, så skal du bruge det øverste kammer til HDD's, og placere den anden blæser foran.

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2007 14:33:57
Svar/Indlæg:
765/82
jeg har selv 180 modellen. og vil sige at det optmale er min 3 blæser... en foran i øverste kabinet der hiver luft ind og en på bag væggen der puster det ud i gen og en nede i bunden foran psu, og så sætte hdd der.

joeb

Overclocker
Tilføjet:
06-05-2007 14:54:40
Svar/Indlæg:
12/2
Okay, det kan godt være jeg alligevel skulle overveje 3 blæsere, men hvorfor er det nødvendigt at have en blæser nede ved harddiskene? Er det almindeligt at have tilknyttet en blæser til sine hdd? Jeg har aldrig haft det før på mine tidligere pc'ere.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2007 15:34:36
Svar/Indlæg:
3485/76
#3 det jo løgn.. de tre blæsere på laveste er overhovedet ikke lydløse, jeg kan SAGTENS høre dem i mit. de tre tilsammen larmer som et jagerfly ved højeste rpm. de er praktisktalt det eneste der larmer i min computer og de kan sagtens høres.

#5 du kan godt tage blæseren ud ved hdd'erne, det ahr jeg gjort, du skal dog være opmærksom på at tempsene ryger en god del op.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2007 16:21:31
Svar/Indlæg:
3162/326
"#3 det jo løgn.. de tre blæsere på laveste er overhovedet ikke lydløse, jeg kan SAGTENS høre dem i mit. de tre tilsammen larmer som et jagerfly ved højeste rpm. de er praktisktalt det eneste der larmer i min computer og de kan sagtens høres."

- Bor du på landet? Der må enten være meget stille hvor du bor og/eller du har en meget god hørelse, hvis de tre blæsere larmer som jagerfly i dine ører.

Det er kun den store blæser jeg kan høre på laveste indstilling, når kabinettet ikke er åben, og jeg kan slet ikke høre den, når den sidder bagerst i kabinettet (igen på laveste indstilling).

Sætter jeg dem op på mellemste indstilling kan de høres, og på højeste indstilling så larmer de.