RMA af Ram til A-data i Taiwan

Diverse d.  08. maj. 2007, skrevet af Skipper
Vist: 274 gange.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 11:59:44
Svar/Indlæg:
971/67
Hej

Da Enavia er gået konkurs kan jeg ikke RMA/fortryde mit køb gennem dem. De RAM (V-data PC6400) jeg har modtaget er DOA og skal derfor ombyttes.

A-Data har tilbudt mig at jeg kan lave RMA til dem i Taiwan, det er skam fint nok, men lidt surt idet det koster mig 191 kr. i fragt gennem postdanmark (Ram kostede kun 620 kr for 2*1gb). Kender i til andre alternativer? DHL, UPS osv. og evt. hvad det koster.

Jeg kan vel ikke på nogen måde få tilbagebetalt fragten, da det vel er uden for dansk købelov idet enavia er gået konkurs?

/SKipper

sko

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 12:05:04
Svar/Indlæg:
1954/464
postdk må alt andet lige være det billigste...

og ja det er lidt surt..

var selv i samme situation..

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 12:21:58
Svar/Indlæg:
971/67

A-data har skrevet at jeg skulle tage billeder af ram - for og bag. Da jeg gør det opdager jeg at en af chippene er lidt ødelagt, det har jeg ikke set tidligere, spørgsmål er så hvordan A-data tolker det?

Jeg er sikker på at jeg ikke selv har ødelagt dem, men var lidt overrasket over at modtage ram i en bobbleplastkurvert, begge klodser var så i en antitastik pose, men de lå jo mere eller mindre oven i hinanden. En enkel tung pakke oveni min pakke = ødelagte ram. Hvis jeg sender ram til den anden side af jorden og de så bitcher over det, bliver det bare 200 kr yderligere ud af vinduet fordi enavia er nogle skodhoveder x(

/Skipper

sko

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 12:23:39
Svar/Indlæg:
1954/464
# 2...

de vil have billeder af for og bag...mest på grund af de labels tror jeg..

men ja, det er lidt surt.

hvad er problemet med dem da?

har du prøvet dem i et andet bundkort?

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 12:51:59
Svar/Indlæg:
971/67

Har testet dem i 3 forskellige bundkort alle med forskellige chipsets, så er rimelig sikker på at de ikke virker...

Den ene stang ser ud som om den er beskadiget ved at 2 chips er lidt bøjet.
Den anden stang ser det ud som om at en chip ikke er loddet helt fast, dvs. den tipper lidt i den ene ende.

Har du erfaringer med at lave RMA direkte til producenten?

Jeg tror ikke de kan se disse skader på billederne, men det kan de når de modtager dem. Hvis de så afviser at give mig nogle nye, så er jeg ikke kommet videre men blot 200 kr. fattigere.

/Skipper

sko

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 13:08:24
Svar/Indlæg:
1954/464
# 4

har ikke nogen erfaringer med det..

men undersøgte det, da jeg havde en defekt A-data ram blok..

som også skulle sendes til Taiwan.

men den kosterde 350 fra ny, og det ville koste 200 at sende..

så tænkte lige, at så kunne jeg ligeså godt bare beholde dem...

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 13:17:11
Svar/Indlæg:
971/67

OK.

Jeg er sikker på at jeg kan få ombyttet den ene blok, da det tyder på en produktionsfejl (chip der ikke er loddet som den skal) men spørgsmålet er om de siger jeg kan rende og hoppe med den anden blok? Det er pisse træls, da jeg ikke har nogen mulighed for at få enavia til at betale, selvom de et eller andet sted er skyld i fejlen.

Spørgsmålet er om jeg skal skrive det til A-data at der udmiddelbart ser ud til at være fysiske skader? Jeg tror bare ikke at de ombytter, hvis det er tilfældet:

Dear Jakob,

If you can't go back to the store where you bought it for repair, A-DATA
headquarters in Taiwan can provide the repair service if it is within the
warranty term and without physical damage. Please provide clear front and
rear pictures of the module for us to identify the warranty information as
well as the product situation first. And provide the shop proof like
INVOICE of the module for us to identify the warranty information. Also
inform us what country you live.

Regards,

Måske kan man lave RMA i europa, men det forventer jeg at de kan svare på. Jeg skal først finde ud af om jeg skal skrive det med skaderne til dem i mailen.

/Skipper

sko

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 13:20:45
Svar/Indlæg:
1954/464
hvis du alligevel skal have 1 blok til rma, så send begge 2.

hvis er så ikke er noget på den 1, så er det bare synd.

men en løs blok, tyder jo på produktionsfejl.