jeg har selv en e6420 den kører 2.8ghz ved standard vcore og her kører den så 350mhz fsb, hvor asrock bundkortet vist kun kan tage op til omkring 300 stabilt, hvorfor e4300 eller e4400 vil være bedre grundet deres højere multiplier, såfremt de ellers vil clocke til 300mhz fsb.
Performance mæssigt er der vist ikke den store forskel i real world applications om cpu har 2mb eller 4mb cache.
Dog mener jeg at have læst at e4300 og e4400 ofte har problemer med "høje" fsb hastigheder, kan dog hverken huske hvor eller hvornår jeg har læst det.. så måske nogen herfra har erfaringer med de processorer ?
Det ram du har fundet i #8 er ok, jeg har det selv, og i mit tilfælde kan de køre 1000mhz med 5-5-5-15 timings, så det er jo kanon til prisen.
Lige en sidste note, min e6420 kører snildt 400mhz fsb hvilket giver 3.2ghz dog skal den her have noget mere spænding (~1.5v) men her har jeg oplevet at den bliver ustabil efter lang tids computer spil, hvilket forårsager spillet crasher, så går udfra at det er et heatbuildup problem. Ydermere kan fortælles at den også render 450mhz fsb hvilket så er 3.6ghz, her crasher den dog undervejs i 3dMark06 test. Mine problemer over 2.8ghz er vist mest af alt varme relaterede.
Ved ikke om dette har hjulpet dig til at finde det rette hardware ? :P