Bærbar pc som fryser og genstarter?

Diverse d.  08. maj. 2007, skrevet af Reload2
Vist: 177 gange.

Reload2

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2007 23:27:05
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg sidder og roder med en venindes bærbare pc..

Problemet er at den har det med pludselig at fryse eller genstarte helt umotiveret!

Jeg har forsøgt at geninstallerer xp men det hjalp intet!

Jeg har tænkt at det måske er cpuen som bliver for varm, det er dog umiddelbart lidt underligt for der sidder en cpublæser som aktiveres alt efter om den bliver belastet og dermed varm. Jeg har ingen mulighed for at se temperaturen på processoren og jeg er heller ikke sikker på det er det, for selvom jeg belaster den meget er det ikke sikker den går ned.

Er der nogle herinde som kan hjælpe mig med hvad jeg eventuelt kan gøre ved problemet??

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 23:59:37
Svar/Indlæg:
462/22
hej.

du bliver nød til at beskrive problemet bedre.
fx kunne infos om hvilken maskine der er tale om være en god ide. og særligt hvilket gfx der sidder i maskinen.

Jeg havde en gang en acer som gik varm og genstartede lige som man kom ind i windåse.
tror at du kan have et støv problem i køleren, men ingen har ingen ide om hvor gammel maskinen er?

btw, velkommen til.

Reload2

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2007 13:45:32
Svar/Indlæg:
1/1
Det er en Fujitsu Siemens Amilo K 7600 og den er ca. 3 år gammel.. Problemet er at den har det med at fryse fuldstændigt og eneste mulighed er at slukke den og starte den igen eller også genstarte den og det er selvom man bare surfer på nettet for eksempel. Et andet eksempel på at den fryser er hvis man forsøger at lave en virusscan..

Jeg har også tænkt på det måske er harddisken den er gal med men jeg er slet ik sikker..

Jeg har ikke kunne finde ud af hvilket grafikkort der sidder!

Tror i det måske ville hjælpe og skille den og rense den for støv?