Samsung HD080HJ kan ikke findes i explorer

Diverse d.  10. maj. 2007, skrevet af NickKokkedal
Vist: 170 gange.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2007 19:12:30
Svar/Indlæg:
2600/84
well, jeg har en harddisk siddende i min computer, som har siddet der i et års tid, og siden jeg formaterede sidste gang (ikke den, men mit C:), har jeg ikke været i stand til at komme til mine backupdata der lå på den samsung disk...

den kommer frem i BIOS som Fourth IDE Master, hvor C er Third IDE Master (2 S-ATA porte på ASUS P4P800), men den er umulig at fremskaffe i windows, jeg kan simpelthen ikke finde på mere.

Jeg har været i Disk Manager og Add Hardware, og kigget mig godt omkring begge steder, og der er intet at se... Samsung realeaser ingen drivers eller lignende, så ingen hjælp at hente der, og jeg har prøvet alle mulige forskellige indstillinger i BIOS, men den vil ikke frem i windows, kun ved POST.

help plix :(

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2007 21:33:15
Svar/Indlæg:
2600/84
Jeg har nu booted en windows CD og installeret windows på den harddisk der ikke vil ses af den normale installation. Den nyinstallerede windows på den gamle disk, kunne se begge harddiske, og sagtens komme ind på dem.

forvirret : /

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2007 21:51:52
Svar/Indlæg:
2600/84
Jeg var inde i Device Manager for at vise de ting der er skjulte.... DEVMGMT_SHOW_NONPRESENT_DEVICES, fra regedit.

der var så en Samsung HD080HJ, men den var så ikke tilsluttet, tænkte jeg så ville uninstalle, og så ville den måske poppe frem med noget "Found New Hardware"... men næh, lige så meget på herrens mark, ikke et spor af min harddisk

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
10-05-2007 23:00:06
Svar/Indlæg:
2600/84
jeg har nu kørt en Derik Boot and Nuke på Samsung disken, for at rydde op, og jeg har ændret S-ATA Port 2 Addressen i BIOS til noget andet, stadig intet.

(jeg ved godt jeg spammer ikke-løsninger, men det slipper jer for at foreslå noget jeg allerede har prøvet)

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2007 14:49:14
Svar/Indlæg:
2600/84
jeg har så også lige prøvet at bytte S-ATA stikkene om, men det gav bare en BSOD.