Cybercity fejlmelding :)

Diverse d.  10. maj. 2007, skrevet af Gilbert
Vist: 305 gange.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 19:59:43
Svar/Indlæg:
4089/252
HAr egentligt altid synes at CC var en fin ISP, men har heller aldrig haft problemer.

Nu har jeg så fået 20/1 mbit og vil gerne køre med Vista.
Min meget gamle Zyxel router er ikke kombatibel med nogle af delene. Det står af ved 8mbit og virker slet ikke med Vista (Bekræftet af CC).

Jeg får den så byttet til en Zyxel 660R-61 som er af nyere dato og virker med Vista og kan trække 20 mbit, desværre finder jeg så ud af at de routere uomtvisteligt er lukkede for udgående VPN.

Dette kender CC godt til, og vil derfor sende mig deres nye som kan med VPN som hedder Zyxel 660R-D1. TIl min store forundring får jeg igen en 660R-61 ind af døren, som jo ikke virker med VPN. Jeg riunger og de beklager fejlen og sender mig med det samme den router jeg skal have. Manden fortæller mig desuden at 660R-D1 er udgået men at de sender min en såkaldrt Zyxel GB router. Her til aften modtager jeg så min nye router. Af en eller anden grund modtager jeg igen en 660R-61 og altså ikke den de lovede.

Jeg ringer så til CC og de beklager igen fejlen, og fortæller mig at den 660R-D1 ikke er udgået og at det er noget vrøvl, den hedder bare noget andet (dog ikke ifølge deres egen hjemmeside), nemlig en GB router :P

Nu bliver det spændene om jeg kan tilføje endnu en ubrugelig router til samlingen når posten kommer næste gang.

Status lige nu er derfor at jeg har 4 routere liggende, hvoraf ingen virker som de skal :)

Hvad siger i så? :P

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 20:17:11
Svar/Indlæg:
2263/135
Da jeg i sin tid skulle have internet fra CC var der også bøvl med dem. De skulle installere mit net og jeg bestilte en tid hos dem. Der kom ingen teknikker. Bestilte endnu en tid og der kom heller ingen teknikker. Det skal lige siges at de teknikkere som CC bestiller er TDC teknikkere da det er deres net de lejer. 3 gang var lykkens gang skulle man mene.

Men nej heller ikke. Det skal også lige siges at nu var der nok gået 2 ½ måned ca. Fik så afvide at de ikke kunne lave det. Dagen efter ringede en teknikker og sagde at han var på vej, da jeg havde bedt CC om at få teknikkeren til at ringe til mig så jeg ikke skulle side og vente og lave ingenting i 8 timer.

Han fandt så ud af at der skulle trækkes nye kabler ind til lejligheden. Dagen efter var der 3 teknikkere hjemme hos mig for at lave det. Da de så var færdige sagde de at nu ville det virke. Nu er der så nok gået 3 måneder.

Det virkede så heller ikke. Dagen efter igen kom der endnu en ny teknikker ud og fik det til at virke. Utroligt.

Da det så virkede det hele kørte det også stabilt og godt. Men aldrig har jeg været mere irriterede over sådan sløvt TDC atbejde.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 20:18:28
Svar/Indlæg:
2263/135
#1 Nogen gange tror jeg at deres service/support folk ikke er godt nok uddannede og kan guide folk.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 20:51:22
Svar/Indlæg:
1581/5
cybercity lvl1 support er nok danmarks 2. bedste - men derfor stinker den stadig, som kompetent netværks/computer bruger - som rigtigt mange er herinde, bliver man gang på gang mødt med den samme smøre, hvor en eller anden nyuddanet it-supporter sidder og gennemgår sin chekliste, har man resat router, kontroleret kabler etc. og det første de altid gør herefter er at sende en ny router - næsten uanset hvad fejlen er.

Jeg har oplevet ved en fejlmelding at få en 660-r31 (den gamle adsl1 router) som ombytter for min identiske router - for så dagen efter at få en 660-r61 adsl2 router - altså igen et fuckup hos deres supportafdeling at de sender 2 routere - jeg var dog glad nok da 660-r31 har væsentligt bedre cpu til håndtering af 8mbit - oh well, sænere går nettet så ned 1 dag, fra ca. 00:00 - til 00:00, her kører de igen samme smøre som altid før man kan blive stillet igennem til lvl2 support, hvor der her så bliver sendt en ny router (way den var næsten en måned gammel den der var der) samt bliver bestilt en teknikker. - 00:00 sådan ca. altså ca. 24timer efter det gik ned, kører det så igen, og der har ingen problemer været siden.
Den nye router var en 660-d1 som er MEGET bedre end de foregående, så det var jeg da glad nok for, men det havde jo intet med fejlen at gøre.

Problemet på den linie er at det er en TDC central jeg er koplet på, og CC derfor ikke har adgang til en skid udstyr der til at måle med, så i første omgang prøver de selvfølgeligt efter beste overbevisning at finde fejlen via dialog/fejlsøgning via kundens hænder - og lykkedes det ikke, ja så sender de en ny router, når det så heller ikke virker, så bliver der bestilt tdc teknikker. Den eneste internetudbyder der har bedre support end cybercity er TDC, som sjovt nok er en af grundene til at CC har de problemer de har på support området.

Men ved TDC får man en højere lvl support, de virker mere kompetente, og jeg tror at det er en kombination af at de altid har udstyr der kan monitorere, og måle på det fysiske kabel og udstyr, teknikkere som kommer i området dagligt - og der ud over er større.

Jeg flyttede i februar måned, leechede free wifi det første stykke tid men har nu igen fået adsl, og igen ved CC, da jeg synes hastighed/pris/kvalitet gav den bedste løsning.
Routeren er dog koplet på en TDC central (selv om jeg bor midt i Aalborg) - og det betyder at skulle der ske fejl, ja så er supporten lidt sværere at komme igennem, end hvis det var en CC central.
Det gør dog ikke så meget, da min 5048/512 linie rent faktist er en 6140/768 forbindelse.
(oplevede tilsvarende på min gamle forbindelse, der aldrig var lavere end 512kb upload, selv da jeg betalte for 1024/128)

med den erfaring jeg har fået via mine egne linier, og igennem mit arbejde, så handler det også i høj grad om at kunne formulere sig, og ikke blot sige "nå ja ok så lad os prøve det" nå de foreslår deres standard løsninger, som virker MEGET langt ude til tider, holder man på de skal prøve hårdere, komme med bedre idér ja så ender det som regel med at de kommer på en bedre idé :)

jeg har endnu aldrig oplevet at en zyxel router har været skyld i at en CC adsl linie har været nede, det har ALTID været andet der har været grund til det, og har vel fejlmeldt omkring 30 linier efterhånden (arbejder til dagligt en hel del med privat support), så jeg forstår ikke helt det med at de altid vil sende en ny router først, før de prøver andre ting.

Men det kan selvfølgeligt være at deres statistiker viser noget andet, og det blot er tilfældigt hvad jeg har oplevet (30 er langt fra nok til at lave noget statistik oveR)

hmm hvad var det denne tråd handlede om, jeg har tabt den ;)
men kom da af med en række ord.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 21:35:19
Svar/Indlæg:
4230/89
#0 der er vidst en der har fået bare en enkelt øl for meget der :00 , sender den samme 4gange :e

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 21:55:31
Svar/Indlæg:
4089/252
EJ håbver da jeg får en 660R-D1 denne gang, men ja utroligt jeg lige nu sidder med 4 rubruglige routere. Jeg skal bruge VPN, og jeg vil ikke acceptere at være bundet til kun8mbit og windows XP.

Med den D1 skulle jeg kunn trække de 20mbit , køre Vista og kunne bruge min VPN :)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 22:26:08
Svar/Indlæg:
1581/5
kan den også - ved 6mbit belastning ligger cpu på omkring 22-27% - så skulle skallere fint op til 20 - og det var vel og mærke med over 400 aktive forbindelser jeg testede det

Pac

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2007 00:01:06
Svar/Indlæg:
22/5
Tja, du skal jo huske at sende routerne tilbage, ellers får du regningen.

Om det er en CC central eller en TDC central er ligemeget. Det er altid TDCs teknikkere der piller ved ledningerne.

Grunden til at der sendes nye routere er at langt største delen af de fejl der kommer kan fixes ved at sende en ny router.

Hvis der altid blev sendt en teknikker ville det koste CC kassen, og så kan du ikke få din 20mbit til 400kr.
Først skal routern udelukkes, ellers bliver det for dyrt.

Pac

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2007 00:17:13
Svar/Indlæg:
22/5
Og en router der ikke virker med Vista?? Er du sikker på du forstod dem korrekt? En router har intet med dit OS at gøre.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 06:31:41
Svar/Indlæg:
4089/252
#8 Ja den fungerer ikke med Vista, den får ikke IP af en eller anden grund. De gav til kende at de godt kender problemet.

#7 Jeg e rjo ikke idiot, hvad skulle jeg også have de routere liggende for? :)

I de 7 år jeg har været hos CC har jeg aldrig haft en teknikker, derfor bruger jeg også solo. Ser ingen grund til at få en teknikker ud nu, og synes da heller ikke at det har været på tale.

Generelt synes jeg det er lamt at udbyderne nu er begyndt at lukke af for VPN. Det er en simpel protokol (mener den hedder 43 CRE), og den har ikke engang en sikkerheds risiko. Jeg ved at mange også har bøvl med problemet hos TDC.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 06:33:55
Svar/Indlæg:
4089/252
Vista bruger en ny DHCP protocol, derfor fungere mange ældre routere ikke med sikkerhed, i Vista.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 08:33:33
Svar/Indlæg:
971/67
Min 660r-d1 trækker fint 20mbit (eller nok nærmere 16 mbit), det er nu en rart at kunne hente med 2mb/s 🙂

http://jakobskipper.dk/2007/03...

Så tager det "ingen" tid at hente nye linux distributioner 🙂

/Skipper

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 19:18:37
Svar/Indlæg:
1581/5
må være kedeligt at have et operativsystem som skal geninstalleres så tit - alle linux geeks henter sku en ny distribution om ugen ;)

men nu du skriver 16mbit i parantes, så prøv at kontroler cpu-load i 660-d1 routeren når du har mange tråde igang med 100% båndbredde forbrug sådan ca. - kunne være sjovt nok at vide.