cybercity lvl1 support er nok danmarks 2. bedste - men derfor stinker den stadig, som kompetent netværks/computer bruger - som rigtigt mange er herinde, bliver man gang på gang mødt med den samme smøre, hvor en eller anden nyuddanet it-supporter sidder og gennemgår sin chekliste, har man resat router, kontroleret kabler etc. og det første de altid gør herefter er at sende en ny router - næsten uanset hvad fejlen er.
Jeg har oplevet ved en fejlmelding at få en 660-r31 (den gamle adsl1 router) som ombytter for min identiske router - for så dagen efter at få en 660-r61 adsl2 router - altså igen et fuckup hos deres supportafdeling at de sender 2 routere - jeg var dog glad nok da 660-r31 har væsentligt bedre cpu til håndtering af 8mbit - oh well, sænere går nettet så ned 1 dag, fra ca. 00:00 - til 00:00, her kører de igen samme smøre som altid før man kan blive stillet igennem til lvl2 support, hvor der her så bliver sendt en ny router (way den var næsten en måned gammel den der var der) samt bliver bestilt en teknikker. - 00:00 sådan ca. altså ca. 24timer efter det gik ned, kører det så igen, og der har ingen problemer været siden.
Den nye router var en 660-d1 som er MEGET bedre end de foregående, så det var jeg da glad nok for, men det havde jo intet med fejlen at gøre.
Problemet på den linie er at det er en TDC central jeg er koplet på, og CC derfor ikke har adgang til en skid udstyr der til at måle med, så i første omgang prøver de selvfølgeligt efter beste overbevisning at finde fejlen via dialog/fejlsøgning via kundens hænder - og lykkedes det ikke, ja så sender de en ny router, når det så heller ikke virker, så bliver der bestilt tdc teknikker. Den eneste internetudbyder der har bedre support end cybercity er TDC, som sjovt nok er en af grundene til at CC har de problemer de har på support området.
Men ved TDC får man en højere lvl support, de virker mere kompetente, og jeg tror at det er en kombination af at de altid har udstyr der kan monitorere, og måle på det fysiske kabel og udstyr, teknikkere som kommer i området dagligt - og der ud over er større.
Jeg flyttede i februar måned, leechede free wifi det første stykke tid men har nu igen fået adsl, og igen ved CC, da jeg synes hastighed/pris/kvalitet gav den bedste løsning.
Routeren er dog koplet på en TDC central (selv om jeg bor midt i Aalborg) - og det betyder at skulle der ske fejl, ja så er supporten lidt sværere at komme igennem, end hvis det var en CC central.
Det gør dog ikke så meget, da min 5048/512 linie rent faktist er en 6140/768 forbindelse.
(oplevede tilsvarende på min gamle forbindelse, der aldrig var lavere end 512kb upload, selv da jeg betalte for 1024/128)
med den erfaring jeg har fået via mine egne linier, og igennem mit arbejde, så handler det også i høj grad om at kunne formulere sig, og ikke blot sige "nå ja ok så lad os prøve det" nå de foreslår deres standard løsninger, som virker MEGET langt ude til tider, holder man på de skal prøve hårdere, komme med bedre idér ja så ender det som regel med at de kommer på en bedre idé :)
jeg har endnu aldrig oplevet at en zyxel router har været skyld i at en CC adsl linie har været nede, det har ALTID været andet der har været grund til det, og har vel fejlmeldt omkring 30 linier efterhånden (arbejder til dagligt en hel del med privat support), så jeg forstår ikke helt det med at de altid vil sende en ny router først, før de prøver andre ting.
Men det kan selvfølgeligt være at deres statistiker viser noget andet, og det blot er tilfældigt hvad jeg har oplevet (30 er langt fra nok til at lave noget statistik oveR)
hmm hvad var det denne tråd handlede om, jeg har tabt den ;)
men kom da af med en række ord.