XP install problemer!!

Software d.  10. maj. 2007, skrevet af Cluasen
Vist: 244 gange.

Cluasen

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2007 21:57:10
Svar/Indlæg:
3/2
Hey folkens

Jeg har her i dag faktisk fået ny computer, men har valgt at beholde min harddisk (en Barracuda 120gb).. Jeg har så valgt at formatere for at få en frisk omgang XP på den..

Problemet er at når jge har lavet mine drev (laver altid 3 drev på min hdd) og så for formateret og lagt instalations filer ind og så rebooter den, så får jeg denne besked når den vil boote
[italic]
"Windows could not start because of a computer disk hardware
configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path
and disk hardware.
Please check the Windows documentation about hardware disk
configuration and your hardware reference manuals for
additional information."[/italic]

Her står den så bare :/

Jeg har selv et par idéer til men har virkeligt ingen anelse:
Jeg har måske sat forkert sata stik i.. har 4 sata indgange of har sat mine 2 stik (dvd-drev og hdd) i 1 og 3.. Er der nogen forskel?

Når jeg bare sætter xp cd'en i så når man skal trykke "boot on disk" så slukker mit tastatur og jeg kan ikke trykke på noget hvilket får den til at starte op på hdd.. (som jo ikke virker).. Derfor piller jeg mit sata stik til at tvinge den til at boote på CDen.. Kan det være den måde jeg ødelægger det?

Nogen forslag? Er på bar bund, sys jeg har prøvet så meget nu!

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 23:00:46
Svar/Indlæg:
4230/89
din Hdd skal sidde i Sataport nr1, og så derefter kommer andre Hdd, Cdrom osv...

inde i BIOS, skal du så vælge disken som HDD 1... og så sætte Boot device til at Boote fra disken...

så burde der ikke være flere problemer med det ;)

Cluasen

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2007 23:42:00
Svar/Indlæg:
3/2
Havde prøvet at sætte den til at boote fra både disken og drevet men intet..

har så nu fundet ud af at få slået USB til så jeg kunne bruge mit keyboard og så fungerede det hele lige pludselig! :)