Jeg kører med 1 GB A-Data Vitesta 1 GB DDR II SDRAM 800mhz ADQVE1A16 @ 5-5-5-18 og vil gerne op at køre med 2 GB.
Da det er mig umuligt at finde en stav mere af denne slags nogen steder i DK (en forhandler sagde de er udgået) vil jeg lige høre jer om der findes et alternativ, kan jeg bruge andre RAM i dual channel og stadig overclocke ok? eller SKAL jeg ha 2 af samme slags? er det bare cas latency og hz der skal være ens? Kan i evt. anbefale en stav der kan køre med den jeg har.
1: Du kan godt køre med 2 forskellige mærke ram og stadig køre dual channel. Dog er der en minimal chance for det ik vil virke.. Det skal selvfølgelig så vidt jeg husker ha samme spec. altså 2* pc2-6400 klodser og ik en pc2-6400 og en pc2-5300. 2:Det er helt klart at for trække at ha 2 ens ram klodeser..
ja, jeg har set dem du linker til flere steder men har ikke købt da jeg ikke ved hvad forskellen er på ADQVE1A16 (mine) og VDQVE1A16 som du linker til, nogen der ved det?
#2 kun et gæt.. Men tror de eneste som er forskel på de 2 klodser er der på den ene står adata og den anden vdata.. hvis du ik allerede har luret den, så er Vdata Adata´s billige ram. Så mon ik det bare de er de samme ram med andet navn??? ;)