Kan ikke åbne hjemmesider

Software d.  11. maj. 2007, skrevet af install_wizard
Vist: 234 gange.

install_wizard

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2007 16:46:26
Svar/Indlæg:
15/5
Aloha

Jeg kan ikke åbne nogle som helst hjemmesider i mine browsere (IE6 og Opera 9.10). For det meste sker der bare ingen ting, Load-bjælken i Opera står stille på 0%.
Udover at besøge hjemmesider fungerer mit internet fint. Jeg kan game online med normal ping, snakke med folk over teamspeak og skype, checke mine emails osv.

Jeg har prøvet at køre en fuld scan med både AdAware og Avast antivirus. Begge programmer fjernede en masse lort fra min computer, men det har ikke løst problemet. Senest har jeg prøvet at geninstallere min opera-browser uden held.

Problemet er kun på en ud af fire computere på samme router.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
11-05-2007 18:27:22
Svar/Indlæg:
2600/84
Reparer din forbindelse (kontrol panel -> nætværksforbindelser -> højreklik, reparer)

lige umiddelbart bud

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 19:01:31
Svar/Indlæg:
1581/5
Begge programmer fjernede en masse lort fra min computer, men det har ikke løst problemet. Senest har jeg prøvet at geninstallere min opera-browser uden held.
De 2 programmer du har brugt er gode og fjerner meget snavs, men når du netop oplyser at der VAR meget at fjerne, så kunne det tyde på der stadig var en hel del spyware/virus relateret på den pc.
Enten gå igang med cleanup med andre programmer - heriblandt spybot, housecall etc.

Eller tag backup af alt der skal gemmes, geninstaller, genindlæs fra backup - tager ca. 5timer inklusiv alle spil og opdateringer, er en 100% sikker løsning og du er fri for at OS'et har skavanker pga. brugeren har inficeret det med spyware.

btw. sørg for at opdatere iexplorer til 7.0, da den er væsentlig mere sikker, samt ændrer på den indbyggede browser i windows.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 19:19:33
Svar/Indlæg:
4120/115
Helt sikkert et DNS problem, hvis det kun er websider der er problemer med!

Men sådanne problemer kan sagten triggeres af noget malware! Prøv evt. at lave en AV skanning med AntiVir, den plejer at finde det meste med de skrappeste indstillinger.

Kan hentes fra adressen: http://62.146.66.185/ uden brug af DNS 😉

Det er desværre ikke sådan lige at fejlfinde på DNS, da der kan ligge fejl flere steder. Men prøv evt. at lave en "C:\ipconfig /all" kommando, og se hvad din DNS server er indstillet til?
Ellers kan din hosts fil også lave noget ravage, men det er ikke altid at det er der malware laver deres unoder...

install_wizard

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2007 20:31:16
Svar/Indlæg:
15/5
Når jeg skriver "ipconfig /all" står der ingenting ud for "forbindelsesspecifikt DNS-suffiks." Er det meningen?

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 21:11:14
Svar/Indlæg:
1581/5
ja, og ganske korrekt som #3 skriver tyder det på at der er problemer med navneopløsning/DNS - siden den pc er forbundet til samme router som de andre "virkende" pc'ere må man gå ud fra det er pc'en der er fucked, nærmere end nogle indstillinger. - og jeg henviser derfor igen til mit tidligere indlæg ;)