Cybercity - er det stabilt nok?

Om siden d.  12. maj. 2007, skrevet af Derrero
Vist: 673 gange.

Derrero

Overclocker
Tilføjet:
12-05-2007 13:12:25
Svar/Indlæg:
4/4
Jeg har gennem mit arbejde fået mulighed for at skifte til Cybercity bredbånd til billigere penge end det jeg giver nu. Jeg har tidligere haft Cybercity og det var ikke med de bedste erfaringer da forbindelsen ofte var 'nede' og i det hele taget var forholdsvis ustabil sammenlignet med TDC som jeg har og stadig er meget tilfreds med. Er der nogen der har erfaringer med Cybercity's hurtigste linjer dvs. 4 og 8Mbit?

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 13:13:53
Svar/Indlæg:
8555/439
har været hos dem i 6 år :) det køre bare,selv på bø landet :e

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 13:34:53
Svar/Indlæg:
2872/90
#0 Vi har haft cybercity ligesiden vi skiftede til adsl(omkring 6år siden) og i al den tid tror jeg vi har haft omkring 5-8 gange hvor nettet ik virkede..

Lige nu har vi en 8mbit her i huset og der har indtil videre kun været 1 probs. Men det skyldes formindelig vores meget gamle router som skal udskiftes. da den nok ik er beregnet til så høj hastighed.
Det er heldigvis gratis at få den skiftet, så ja ingen ting at brokke mig over her ;)

Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 13:36:40
Svar/Indlæg:
673/19
Har kørt fint for mig, skifter dog til Fullrate nu, men det er pga. jeg kan få 20/2 hos dem og jeg kan max få 8/768 hos CC, pga. de er slooooow til at rulle ADSL2+ ud hvor jeg bor.

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2007 13:37:08
Svar/Indlæg:
626/20
Jeg har Cybercity 4Mbit/768kbit "medarbejderbredbånd". Forbindelsen har jeg ikke haft problemer med da den først kom op at køre, den har været stabil nok, men jeg har haft meget dårlige erfaringer med deres kundeservice. Ekstremt lange telefonkøer hvor man indimellem bliver hægtet af, mangelfulde besvarelser på mine spørgsmål osv. De var godt nok ude at sige, at de havde ualmindeligt travlt i den periode hvor jeg blev kunde, så om de har forbedret sig skal jeg ikke kunne sige. Jeg vil bare konstatere, at jeg ikke gad at gå det samme igennem en gang til for at blive kunde hos dem, så hellere betale lidt mere et andet sted.
i øvrigt fik jeg i forbindelse med etableringen påtvunget et unødvendigt teknikerbesøg fra TDC til ca. 700 kr. om jeg husker ret, men det er dog TDC's skyld og ikke Cybercitys.

Micccim

Overclocker
Tilføjet:
12-05-2007 13:40:11
Svar/Indlæg:
119/5
Jeg har kørt lige fra 256 til 20Mbit som jeg har i dag. Det er over en periode på 4-5år. Her har der vel været 4 rigtige nedbrud, dvs. fejl på kabler uden for huset.

Det eneste problem med cybercity er at deres svar tider på telefonen kan være længe, men man får sjældent brug for at ringe til dem.

Så, jeg siger god for dem....

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2007 13:58:10
Svar/Indlæg:
626/20
Erroneus
Hardware nørd
Svar/Indlæg
802/26

Emerpus
Hardware nørd
Svar/Indlæg
802/26

Beklager off-topic, men det er da meget pudsigt...og nu har jeg så ødelagt det med denne overflødige post. :e

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 14:58:21
Svar/Indlæg:
1581/5
cybercity leverer det bedste til prisen, og det "var" engang det de fleste overclockere gik efter :)

TDC er "bedre" men dyere, fullrate er hurtigere, men MARKANT mere ustabilt, der er en hel del der klager over peak-hour packetlos og "lag" - samt desiderede nedbrud der.

Så er der selvfølgeligt alle kabel-internet udbyderne, som egentligt er stabile nok, webspeed, stofa, danks kabel tv, nordIT osv. - dem er der minimale problemer med, men desværre er de normalt dyere end CC

fiber forbindelser fr elselskaber? der er idag omkring 25.000 brugere tilsluttet bredbånd igennem fiber forbindelser, nogle er gode, nogle er dårlige, men synes ikke man kan regne så meget med dem endnu da de er i opstartsfasen - man skal have mod på det ihvertfald.

Tele2? tjoe nu er de blevet købt af samme selskab som ejer Cybercity og sonofon, så det kan være vi ser en forbedring i kvaliteten der, men vil mene de planter sig på en 3/4 plads på adsl markedet, efter TDC og CC.

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 17:07:55
Svar/Indlæg:
511/123
Problemet med cybercity er som regel at får man det til at virke, så går det fint, men er man uheldig, så får man det aldrig til at virke(det går i hvert fald meget lang tid).

GargaZol

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 17:40:10
Svar/Indlæg:
431/26
Jeg har også haft Cybercity i 3-4 år, og det er rigtig godt, så længe man ikke skal have support, for så går det langsomt

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 18:22:37
Svar/Indlæg:
688/32
Købte en solo 8Mbit/512Kbit for 4 måneder siden. Nu er jeg gratis blevet opgraderet først til 8Mbit/768Kbit og nu til 20Mbit/1024Kbit.

Forbindelsen har der ikke været problemer med, men de er meget sløve i kundeservicen. Jeg har heldigvis ikke heft så meget brug for det men det er noget man skal tage med når man vælger udbyder.

Jeg vil dog til enhver tid anbefale CC på de erfaringer jeg har. Har tidligere haft TDC og tele2 som også begge har virket uden problemer. Jeg tror ikke jeg har stået uden net de sidste 4 år hos de 3 udbydere så generalt tror jeg de er blevet gode til at holde kunderne kørende.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
12-05-2007 21:28:05
Svar/Indlæg:
5678/460
3# jeg køre 20mbit fra cypercity , så det er bare deres centraler og softvære der skal opdateres :)

men du ka bare ik køre 20mbit stabilt fra cypercity har jeg fundet ud af :) fortalte en tekniker mig :)

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 21:34:39
Svar/Indlæg:
4089/252
Har også 20mbit, men reelt trækker den kun 14-15. Man skal meget tæt på centralen før der er hul igennem :) De garanterer heller ikke 20mbit, men skriover netop "op til 20mbit"

Har haft CC i 5-6 års tid, og er tifreds med stabiliteten. Kundeservice er en helt anden snak :)

trixzion

Overclocker
Tilføjet:
13-05-2007 00:30:30
Svar/Indlæg:
4/2
Jeg har cyber city og JA vi har haft mange probler siden de kom med deres solo loort ;(.

Vi havde 2mbt/256kbs med service, så opgraderede de den til 8mbt uden om kostning men til solo, også kom der problemer forbindelsen var nede hver 15min pga. enten centralen faldte af eller der var for mange på nettet som så forstyrede forbindelsen så den faldte af.

Så ringede jeg til CC og sage det kørte af lort, så ville de ændre det ned til 4mbt det sagde de det kunne køre, men efter 2mrd fik jeg nok af den forsat faldte ud. Og ringede til dem og sage vi skulle have vores gamle forbindelse igen. Det kunne vi ikke da det var et special ordning det blev opgraderede til gratis i sin tid. men de kunne tilbyde en langsommere forbindelse og til mere pris !!! WTF. Hvilket jeg var meget utilfreds med, men der var jo ikke så meget at gøre så nu sidder jeg på 2mbt igen :( Så at de ikke engang kan se problemet med at give så mange kunder solo forbindlser med så højre hastigheder når man er ret lang væk fra centralen. Flere af mine m8s har haft samme problem med cyber city.

Jeg overvejer at skifte til TDC, pga stabilitet.

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 12:54:31
Svar/Indlæg:
262/26
#7:
Har haft Fullrate 5/2Mbit i knap 2 mdr. og det har kørt 100% stabilt - ikke et eneste nedbrud undervejs. 2 mdr. er en relativ kort periode at måle over, men jeg har ihvertfald gode erfaringer med dem...
Deres kundeservice er god og på et ret højt teknisk niveau (ihvertfald ham jeg har snakket med).

Derhar mig bekendt været problemer med deres 20Mbit forbindelser p.g.a. firmwaren i routerne, men det skulle være løst...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 13:49:40
Svar/Indlæg:
1581/5
#14 der er rigtigt mange der har full-rate hvor det bare kører, uden problemer what so ever. Det kommer så vidt jeg kan analysere mig til an på hvor man bor.

Så det er lidt gambling, men kender man nogen i ens eget området der har fullrate uden problemer, så turde jeg da godt hoppe med på vognen, men ellers ikke.

CziX

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2007 22:53:56
Svar/Indlæg:
134/19
Har haft CC 8 Mbit i et stykke tid, og synes selv det acceptabel stabilt. De gange jeg har haft problemer og ringet ind til dem, har de været villige til at svare på spørgsmål, som jeg har været i tvivl om vedrørende deres net. Jeg synes selv, at de er meget oprigtige, idet hvis kundeservicemedarbejderen ikke umiddelbart kan svare på et spørgsmål, så vil de godt finde ud af det og ringe tilbage, istedet for at komme med søforklaring, der ikke hænger sammen.

Men ja, det har været nede flere gange end, da jeg var ved TDC, men det er væsentlig billigere, så det finder jeg acceptabel. (Nede tid snakker vi om 5 min eller der omkring)

Lars

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2007 23:00:22
Svar/Indlæg:
1633/76
Jeg synes det er super irriterende at man evig og altid skal have en tekniker ud, når det skal oprettes.. men derudover så er jeg nu meget tilfreds.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 23:09:43
Svar/Indlæg:
7241/274
Hvorfor skal du have en tekniker ud det er da bare at sætte stikket i modemet og pcen og vægen og køre cden så er du da på nettet jeg var også meget tilfreds med min 8mbit fra cc

avinit

Overclocker
Tilføjet:
14-05-2007 02:22:16
Svar/Indlæg:
22/9
Jeg havde CC uden problemer i ca 3 år inden jeg skiftede til Fullrate for et års tid siden fordi det var lidt billigere.Desværre var Fullrate det mest ustabile møg og ku' max gi' mig 5mbit/512kbit forbindelse, så efter 6 måneder skiftede jeg tilbage til CC igen.Da jeg brokkede mig til CC over at jeg skulle ha teknikerbesøg sagde de at de gerne ville betale det for mig og det synes jeg egentlig var pænt af dem :)
nu har jeg 20mbit/1mbit uden nogen problemer så jeg er glad igen...

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2007 03:33:16
Svar/Indlæg:
765/82
har en 2048/512 CC linie, kan ikk få hurtiger her (grrrrrr øv) som jeg har haft i 1½-2år og har i den tid vist kun haft bøvl med dårlige router.. dem har jeg så os fået udskiftet 4 gange nu.. ellers ok her.

har 13-14ms ping til dix'en (cmd, ping dix.dk -t), så det må siges at være ok.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2007 06:42:20
Svar/Indlæg:
2676/147
Har altid kørt med CC ( 7-8 år nu ), og syns klart de er de mest stabile. Problemer, ja, de har da været der uden tvivl, men det er ikke noget der ikke kunne løses, ved lige at ringe ind til dem ( tager ca 20 min at komme igennem x( )

Har en 20/1 ved dem nu, og det køre helt fint her. Min dl ligger tæt på de 20 mbit, da jeg bor 500m fra centralen 8) :i

Tahiti

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2007 09:03:56
Svar/Indlæg:
4018/217
Min mor har kørt med cc i 5år uden problemer nu.
Vi har kun oplevet et nedbrud og det var da Bush var i danmark.
Der var både fastnet og internet nede fra alle selskaber.
Skal dog lige sige at internettet køre over fredensborg central så der er ikke så meget at sige til det.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2007 12:15:32
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg har lige fået cybercity 20mbit og den ligger ved 17-18mb i download, så det er jo bedre end de 8-12mbit man også kunne ha risikeret at ende nede i uden at kunne klage til cybercity, da de har disse bestemmelser... jeg bor 1000m fra centralen... dog kan linjen blive endnu bedre, når jeg får en split til telefon-stikket tilsendt, så jeg ikk mister båndbredde pga. trådløs telefon...

men alt i alt venner: der er jo ikk noget bedre end TDC - man gir lidt mere for produktet, men det holder i længden. Alle jeg kender der har tdc er glade for en stabil linje.... det kan jeg ikk sige at min cybercity er pt. Når folk har fri fra arbejde til de går i seng i tidsrummet 17-22 ca., så har linjen været MEGET ustabil og til tider ligget på 4mbit, hvilket jo er helt uacceptabelt... Nu gir jeg det en chance med den splitter, og så må vi se hvad det kan blive til. Jeg er dog positivt over for det, modsat tele2 som jeg havde før, der ikk kunne levere varen (20mbit)

/hygge

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2007 14:16:19
Svar/Indlæg:
650/97
Havde dårlige erfaringer med CC. Dels performede min forbindelse ikke den 1 mbit, som jeg betalte for. Modtog på et tidspunkt ikke en regning fra dem, da jeg så selv ringede, for at få dem til at sende mig en, fik jeg at vide, at jeg også skulle betale dem 100 kr. ekstra til trods for at jeg selv ringede og gjorde dem opmærksom på, at jeg ikke havde modtaget en regning.

Skiftede til CPH-Metronet, hvor jeg betaler for en 8 mbit, men har en 13-14 mbit forbindelse. God kundesupport, vender altid hurtigt tilbage når man kontakter dem via e-mail, har ikke prøvet deres telefon service, så kan ikke udtale mig om den. Har oplevet en enkelt down time, og det varede i ca. 30 min. til 1 time, så var den oppe igen.

Gav