Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 18:40:44
Svar/Indlæg:
1643/172
Okay.. Har et AGP GFX kort der er begyndt at lave noget jeg nu har oplevet et par gang efter hånden. Som jeg for en gang skyld gerne vil havde fundet ud af hvad skyldes.
Problemet er at GFX kortet virker perfekt fra den ene til den anden dag. Hvorefter maskinen kan starte op, men GFX kortet blocker BIOS'en på bunkortet i at starte op overhoved. Det vil sige maskinen starter og alt køre, men efter som bios'en ikke når at komme op og køre fordi GFX kortet blocker for den kan maskinen ikke give evt bip koder fra sig. Normalt når et GFX kort bare brænder af og der ikke kommer noget billede vil biosen stadig blive loadet og systemmet vil load helt op til windows, men i dette tilfælde sker der narda.
Ud over at der er sort skærm og alle blæser køre. Ind til vider har oplevet det med 2 ATI R9800 Pro og 1 ATI R9700 Pro og 2 Nvidia 5700 kort på arbejdet. I alle tilfælde er GFX'ene bare blevet smidt ud. Det er heller ikke noget at gøre med AGP porten på maskinen da GFX'ene der har gjordt dette bagefter er blevet tested på andre maskiner for at være sikker.
Så nu har jeg fået nok og vil komme til bunds i dette shit. Måske er det bare nogle lytter på GFX kortet der er døde ellers er det selve GFX kort BIOS'en der er død som altid starter op inden MB bios og dette ville nok forklare at MB bios load blive blockeret af GFX kortet, men stadig hvordan kan et GFX kortes bios dø uden at der er blevet pillet ved det.
Enten det ellers er der noget helt andet jeg ikke kender til der er gået galt. Men skriv vi i har nogle idear på hvad det kan være.