blæserstyring og tilslutning

Luftkøling d.  15. maj. 2007, skrevet af guanomo
Vist: 418 gange.

guanomo

Overclocker
Tilføjet:
15-05-2007 13:24:30
Svar/Indlæg:
47/8
Sidder lidt med et lille problem/dilemma.

Har det lækre kabinet med indbygget blæser og de kunne godt klare at blive sat ned i hastighed (= mindre støj)

http://www.thermaltake.com/pro...

Men problemet er at ledningerne fra blæseren går ind i et molex stik og mit dilemme er så om man skal modd dem til 7 volt stik eller få nogle form for stik der laver molex stik om så det kan tilsluttes de 3 pins stik der sidder på blæserstyringer.

Det skal siges, at der både er han og hun molex stik tilsluttet de 3 blæser.

Har ikke fundet en blæserstyring endnu, foreslag modtages gerne der også, men knapperne på den må ikke stikke ud (kun meget lidt) da der er front på kabinettet til bay's til optisk drev tilslutning. (se billede)

Har også en standard P4 køler, har justeret Rpm lidt med Asus Probe II og det har hjulpet rimeligt meget, da jeg ikke kan finde en støjsvag blæser til S478 der passer.
Det er ikke det bedste billed..men køler profilen er 10X7 cm hvis mit målebånd ellers passet.

http://www.peecee.dk/index.php...

(billeder taget aften med k750I)

guanomo

Overclocker
Tilføjet:
15-05-2007 14:31:12
Svar/Indlæg:
47/8

guanomo

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2007 21:53:05
Svar/Indlæg:
47/8
Jeg er glad for at så mange har vist interesse i mit dilemma og "projekt" ser da sådan ud med de visninger..

Endte med jeg købte en AC SuperSilent 4 Ultra og en fan mate, for en sikkerheds skyld, fandt det hele pp for 159 et sted, så ikke så galt. Der støjer også cirka ½ så meget som P4 stock køler, men stadigvæk for "meget" så fan mate røg helt i bund og så blev det acceptabelt... de 3 kabinet blæser røg på 7 volt og kan ikke høres nu ....skønt skønt...

MEN..... nu kan jeg hører mine pata diske... hvad gør man så? køber nye og stille eller pakker dem ind? ja det må jeg tænke over..

har uploaded lidt stemnings billeder til dem der gider...som i kan se var der ikke meget plads til den nye cpu køler, måtte fjerne psu'en for at kunne låse den side af køleren...

http://picasaweb.google.dk/gua...

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2007 10:20:46
Svar/Indlæg:
4112/53
Hvis du har nogle ledige 5.25" bays, kan du hænge dine hdd op i elastikker, og på den måde eliminere vibrationerne og det meste af arbejdsstøjen fra hdd også.

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2007 11:19:20
Svar/Indlæg:
492/12
Det vil næppe hjælpe dig at købe nye diske, da den værste støj fra HD'er ikke er HD'erne selv, men de vibrationer de afgiver. Vibrationerne går over i kabinettet, hvor de bliver forstærket betydeligt.

Jeg har selv gjort som #3 siger. Jeg har hængt min disk op i elastikker i et 5.25", og det gjorde en helt syg forskel. Før kunne jeg mærke vibrationerne fra disken i gulvet ved siden af min comp, samtidig med at jeg kunne høre disken langt væk. Nu kan jeg slet ikke høre disken - jeg skal faktisk have øret helt ned ved siden af min computer, for at kunne høre den arbejde - gigantisk kæmpeforskel!

Du skal bare huske, at du ikke skal bruge alm. post-elastikker eller sådan noget, da de bliver sprøde og svage af varmen fra disken, og derfor skal skiftes jævnligt. Jeg har brugt nogle bagagestropper (blækspruttearme - en pr. disk) af en god, elastisk kvalitet - glem alt dem til en 10'er i føtex. Mine stropper har nu holdt i næsten et år, og de viser ingen tegn på sprødhed overhovedet. Og min comp kører 24/7 ;)

EDIT:

Her kan du se hvordan man gør:
http://www.stillepc.dk/hovedgr...

guanomo

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2007 08:41:15
Svar/Indlæg:
47/8
Der er slet ikke plads til at hænge nogle HD op, undtaget der hvor diskene sidder i forvejen som i kan se på billedet, det er jo ikke et almindeligt kabinet :)

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 09:02:16
Svar/Indlæg:
3394/170
sæt evt harddiskene på nogle gummi fødder i kabinet, hvis de ikke kan sættes op... For nye harddiske fjerne ikke støjen som de andre siger..

Så du må tænke lidt kreativt..

guanomo

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2007 09:11:48
Svar/Indlæg:
47/8
#6 jeps, har tænkt i de veje, har dog konstateret efter et par dage at det faktisk kun kan høres når den starter op (hvilket er meget sjældent da media centeret er tændt konstant stortset) og så er der en sjov klikke/skrive lyd når den optager) men høres ikke når der er dagligsstøj i stuen.