Min amd 3200 skal presses, hjælp?

Overclocking d.  15. maj. 2007, skrevet af Mazdaz
Vist: 413 gange.

Mazdaz

Overclocker
Tilføjet:
15-05-2007 15:56:14
Svar/Indlæg:
29/4
Hej. Nu er mit amd system efterhånd ved at være gammelt og jeg regner snart med der skal noget nyt til, især nu når man kan få det så billigt.

Så jeg har bestemt mig for at prøve at se hvor meget jeg kan få presset min amd 64 op.

Hvordan kan jeg gøre det? Lige nu kører den 24/7 på 2380mhz så det er et overclok på knap 20 procent. Det er jo egentligt udemærket. Men jeg vil bare gerne have den presset mere. Først og fremmest højere 24/7 men eventuelt også bare til benchmark.

Hvad kan jeg gøre. Lige nu kommer den aldrig over 40 grader load så der er jo ingen problem.

Her er mit system:

amd athlon 64 3200+ venice
asus a8n sli deluxe
targan uo 480w
inno3c 7600gt
2 gb kingston valueram

Håber i gider at hjælpe.

På forhånd mange tak, Anders

Ingdam

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 17:20:37
Svar/Indlæg:
1771/62
Clock det mere?:00 Du har jo i forvejen gjort det så du må da vide hvordan man gør!

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 18:05:47
Svar/Indlæg:
717/74
jamen sørg for god køling. Hold den under 60 grader
sæt ht dividere til 3
giv den lidt mere vcore
min x2 3800+ når 2700mhz maks ved 1,45v
holder den dog på 2600 mhz 24/7
du er jo igang så prøv dig frem.
Hvis der skulle være et eller andet specifikt du mangler viden om spørg!
læs overclock guiden her på siden!!

Mazdaz

Overclocker
Tilføjet:
15-05-2007 18:12:50
Svar/Indlæg:
29/4
Okay. Takker for det. Kan bare ikke forstå hvordan nogen af de extreme clockere kan hive deres intel processore op på en 5 ghz? Er det fordi det er en speciel stepping eller vad. Hvis jeg hiver min op på bare 2450 kan den ikke boote. også selvom den får max volt(1,525)

Et andet spørgsmål nu jeg er igang:

Jeg har en gammel dell computer med en 2,4 ghz pentium 4 processor som jeg gerne vil lege lidt med og eventuelt bruge til server. Men den er jo selvfølgelig låst på alle leder og kanter så den ikke kan oc'es. Men er der nogen det ved om det er processoren eller mobo'et det er låst. For mig ville det virke mest logisk at det var mobo'et da jeg ikke kunne forestille mig at intel ville låse cpu'en.

Er det rigtigt, og kan jeg bare gå ud og købe et nyt mobo og fyre op for den?

På forhpnd tak, Anders(:

Cook

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 20:21:10
Svar/Indlæg:
563/64
#3 Man kan ikke sammenligne AMD og Intel når det kommer til OC. Sådan har det været i lang tid. Man kunne jo også clocke en intel 6xx cpu til godt 7 ghz og den var stadig ringe. Med conroe clocker de lidt mindre, men yder ekstremt meget bedre pga. bedre teknologi.

Mht til din com vil jeg vædde med at det er dine ram der holder dig tilbage. Du skal sætte divider på så dine ram går ned i hastighed og så clocke videre på cpu.

Ved den anden com er det dit motherboard der er blevet låst af Dell. Du kan sikker godt bare sætte et andet i.

Mvh Cook

Mazdaz

Overclocker
Tilføjet:
15-05-2007 20:34:48
Svar/Indlæg:
29/4
Cook: Selvom jeg har mine ram helt nede på 160mhz kan den ikke komme højere op:s

Okay. Det var det jeg håbede(: Ved du hvor meget sådan en 2,4 va kan clockes op. Ved godt det afhænger af mange ting men bare et forsigtigt skud(:

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 21:34:38
Svar/Indlæg:
5410/123
#3 De ekstreme overclocker bruger flydende kvælstof som køling. Dt er -189 grader eller sådan noget... og siver de den en helvedes masse vcore, og laver diverse mods på bundkortet.

Dell har låst bundkortet. Hvis du kan finde af hvad det er for et bundkort de har flashet med deres egen BIOS, kan du flashe med den BIOS der passer til bundkortet, men du skal ikke regne med at det til at oc godt.
Så hvis du virkelig vi oc, så køb et nyt bundkort.

Mazdaz

Overclocker
Tilføjet:
15-05-2007 22:14:01
Svar/Indlæg:
29/4
Okay. Det er mest for at oc jeg gør det så er på udkig efter nyt bundkort. Men er det sokkel 475 eller noget i den stil?

Og ved du hvor meget der kan hives ud af processoren?

Tak for svarene.

Anders Madsen

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2007 00:35:38
Svar/Indlæg:
765/82
Mazdaz

amd: hent cpuz (google er din ven) og hold øje med dine hastigheder..
ht bussen må ikk komme ret meget over 1000mhz,
og dine ram skal du holde på standart hastighed eller laver ved hjælp af divider..
og gi den lidt mere vcore.
lås evt din pci bus. 100mhz,, hvis du kan det.

kør prime95 for at finde load temp og for se om den er stabil, mål temp med coretemp (google er din ven).

og hvis det er helt umuligt så prøv evt at sænke ht divider, nogle har haft hæld med det.

det burde på det der mobo være muligt med htt på op til 250-265 stabil.. hvis ikk mere,, (kørte selv htt260 på min gamle venice 3000+)

søg evt i gamle tråde og se hva folk kørte med af settings den gang..

hvis du tror det er dine ram der begrændser dig så prøv med memtest og se om de fejler.. evt. gi dem mere strøm og eller slap lidt på timings ellers.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2007 02:21:07
Svar/Indlæg:
7241/274
Du kan clocke den dell med oc software fra win brug clockgen eller systool

http://www.cpuid.com/clockgen....

http://www.techpowerup.com/sys...