Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2007 08:35:41
Svar/Indlæg:
29/9
Jeg har købt mig ovenstående bærbare og ville så fjerne Norton antivirus og firewall, men det kan bare ikke lige umiddelbart lade sig gøre.
Først prøvede jeg at slette programmet i 'Fjern programmer', men det var åbenbart ikke nok, Norton Firewall starter stadigvæk op.
Har så kørt 'Norton Removal Tool' 5 gange nu, men det ser ikke ud til at slette noget som helst, i hvert fald ikke i registreringsbasen.
Derfor har jeg prøvet at "håndslette" alt med 'Norton' eller 'Symantec' i reg.basen, men der er stadigvæk 2 "nøgler" (tror jeg det er) jeg ikke kan fjerne, de kommer begge frem 3 gange i søgningen i reg.basen.
Og Norton Firewall starter stadigvæk op når jeg tænder maskinen, og jeg kan ikke se nogen som helst steder at jeg skulle kunne disable den.
Nogen ideer til hvad jeg så kan gøre?
Jeg undrer mig også over, at maskinen per default er sat op med 3 partitioner, 2 på 70,4Gb og 1 på 7-8Gb mener jeg det er.
Gætter på at den lille partition indeholder Recovery data for Acers Windows Vista Home Premium, så den vil jeg ikke umiddelbart røre.
Men kan jeg slå de 2 andre partitions sammen, uden at bruge f.eks. PartitionMagic?
Vil jo ikke betale for at fjerne noget jeg er blevet påtvunget.
Kunne jeg evt. bruge et partitionsprogram fra en linux distro til at slå dem sammen?
Uden at få slettet Vista?
Eller skal jeg brænde Recovery DVD'er, formatere hele HD'en, og så geninstallere Acer Vista?
Eller ville jeg stadigvæk blive påtvunget Acers partitionering af HD'en?
Håber der er nogen der kan hjælpe.