Jeg savner et program til at defragmentere min HD med bruget pt. norton men det tager en krig og er på det sidste begyndt at mangle lidt i at komme op på 100% så....
er der noget godt og hurtigt, evt. med et "speed'O'meter" der ligger på skrivebordet og sladre om hvornår den skal defragmentere. ?:(
Jeg bruger Diskeeper som er noget hurtigere og mere grundig end Windows's egen defrag. Det skulle også kunne lave noget defrag on the fly på NTFS partioner. Men har ikke selv prøvet det, jeg analyserer bare manuelt så giver det et overslag over hvor meget ydelse jeg kan hente ved at defragmentere (det kan også justere andre ting som har betydelse for harddisk ydelsen)
Det giver jo lidt, især på boot-tiden, PerfectDisk defragmenterer også bootpartition. - Og er det flere måneder siden man har formateret så kan det stadig svare sig. Jeg er dog af typen der hellere vil lave backup og så formatere og geninstallere.
PerfectDisk er rigtig godt, jeg har testet lidt frem og tilbage og måtte konkludere at HD var mere sløv og larmende med Diskeeper end med PerfectDisk.... Den er en anelse langsommere, men gør arbejdet noget bedre
Perfect disk er klart de bedste af alle jeg har prøvet.. det er det eneste ud af 4 andre hvor jeg virkelig har ku mærke min computer er blevet hurtigere.! 🙂