Hjælp med ustabil PC

Bundkort / CPU d.  19. maj. 2007, skrevet af Huusom
Vist: 180 gange.

Huusom

Overclocker
Tilføjet:
19-05-2007 13:37:50
Svar/Indlæg:
1/1
Hej.

Jeg har lige købt en masse udstyr som det kan ses udfra min profil.

Jeg har sat det hele sammen som det skal gøres, men den går hele tiden ned. 😩

Lige pludselig slukker den og lukker helt ned.

Det plejer at være et tegn på at noget er for varmt, men jeg kan ikke finde noget der er for varmt, der er intet over 40c.

Dog viser ASUS PC Probe at CPU - NB HT Voltage er på 1.38v istedet for 1.20 som er normalt, jeg fatter ikke hvad dette betyder eller om det kan have indflydelse.

Jeg har prøvet at samle den på ny, men ligemeget hjælper det. Jeg kan simpelthen ikke lokalisere problemet.

Er der nogen der har nogle gode råd og idéer som kan hjælpe mig?
Fluz

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2007 13:52:57
Svar/Indlæg:
525/68
Hmm ikke fordi jeg er så stærk på dette område, men måske er det strømforsyningen der ikke er kraftig nok. Så vidt jeg kan læse ud fra din profil kører du 2 x GFX og 3 harddiske i raid. Så måske skyldes det, at der ikke er strøm nok til systemet - men tør ikke sige om det 100 % er det.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2007 14:06:52
Svar/Indlæg:
8555/439
du skal gå i biosen og sætte volten på ram ,da de for for lidt på auto 😉 så vidt jeg husker får de kun 1.81v på auto

Huusom

Overclocker
Tilføjet:
19-05-2007 14:32:56
Svar/Indlæg:
1/1
Tak for hurtigt respons.

#Fluz: Lige nu er jeg nede på et minimum hvor jeg kun har 2 Sata diske i raid på mit board og et GFX kort siddende, samt selvfølgelig RAM og CPU. Men jeg har også tænkt at det kunne være PSU'en der ikke giver nok Juz.

#Martin.v.R: Ifølge PC Probe ser det ud som om at DDR2 få 1.94v, jeg ved ikke hvor meget de skal have og sådan da jeg er helt noob i overclocking og tweaking af strøm og sådanne ting.