dobbelt-radiator i forhold til 2 enkelte

Vandkøling d.  19. maj. 2007, skrevet af volde
Vist: 420 gange.

volde
 
Overclocker
Tilføjet:
19-05-2007 14:40:38
Svar/Indlæg:
34/7
Mit system nu :

Core 2 duo på 3400 Mhz vandkølet
8800GTS vandkølet
Gigabyte DS3 (vandkøling på northbridge)
2 stk. 120 mm. asetek black ice pro radiatorer
XSPC 250 mm. passive alu reservoir
Eheim 1048 pumpe

Mit system er bygget for mindst mulig støj, og cpu bliver op til 60 grader ved Orthos da pumpen larmer lidt hvis jeg ikke kører med 50% kølervæske. Men den er 100% stabil. Ville dog godt have lidt lavere temp.

Er der nogen (stor) fordel ved at skifte til en dobbelt-radiator ud over lidt bedre flow ?? Gider ikke hvis det kun betyder en enkelt grad eller to 😉

Er der nogen der har erfaring med radiatorer til 2*120 mm. blæsere, hvilken er den bedste ???

MVH Peter
Brydebøl
 
Overclocker
Tilføjet:
19-05-2007 15:12:52
Svar/Indlæg:
172/137
En dual radiator giver bedre ydelse. Nu skal du forstille dig at du skal sætte slanger fra den ene radiator til den anden. Når vandet så er i slangen mellem de to radiator bliver det samme temperatur som inde i selve kabinettet. Det vil sige du skal have et meget godt air flow i kabinettet eller vandkølet alle varmekilder i systemet så der ikke kommer varm luft ud i kabinetter.

Jeg vil klart vælge en dual radiator da der er mindre flow og der sker ikke det samme som jeg har skrevet oven over.

NB. Nu skal det lige siges at jeg ikke har afprøvet det men ser logisk på det 🤡


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2007 10:39:28
Svar/Indlæg:
4112/53
Du vil temmeligt sikkert opnå en del ved at få en dual frem for en single radi, men hvis du allerede har to singler, så er det én fed, da det giver ca samme resultat.
Så vil du være bedre stillet med en kraftigere pumpe, så som f.eks. en Laing DDC 1T , eller hvis du har finanserne i orden, en DDC Pro + (a.k.a. Ultra), da det sikkert er dit flow der er et problem, især når du kører 50/50 kølervæske og dem. vand, så er det tykt, og 1048 pumpen er ikke for kraftig i forvejen.