Du har selvfølgelig ret i at et eller andet sted må det være lidt dyrere for AMD og dermed forbrugerne at grafikdelen optager mere areal fra wafferne.
Men hvis vi ser på nuværende nordbrochips med integreret gfx som indikation så bliver det ikke nødvendigvis utroligt meget komplekst eller dyrere.
Uanset hvad tror jeg dog stadig vi kan tage det med ro. Det er utvivlsomt efter min mening, men HVIS de vælger at erstatte alle traditionelle cpu modeler med hybrider, så har de stadig Intel at konkurrere imod, og så skal konkurrencen nok sikre at vi får cpuerne til værdig pris/performance imod alternativerne set fra cpu vs. cpu.
Jeg tror dog at det er mere realistisk at de også stadig vil lave traditionelle cpuer ved siden af. Hybrid til Bærbar/Desktop, og så traditionel til Desktop/Server.
Hvis det viser sig, som du siger, at f.eks. streamprocessorerne fra grafikdelen ikke kan udnyttes til cpu ydelse i noget som helst tilfælde, så er det nok meget mere realistisk at de laver traditionelle cpuer ved siden af, især til Server markedet.
Men det kan jo være at AMD kan finde ud af at udnytte de få ekstra streamprocessorer der findes in grafikdelen i visse specielle tilfælder til cpuarbejde, og hvis det er tilfældet så bliver det jo godt alligevel. 😀