Vurdering af ny comp, og spørgsmål til samme

Bundkort / CPU d.  21. maj. 2007, skrevet af Mentall
Vist: 230 gange.

Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2007 11:42:05
Svar/Indlæg:
85/14
Så skal det være, men da det er et stykke tid siden jeg sidst læste op på det hele, var der nogle ting jeg var i tvivl om.

Jeg skal ikke overclocke meget, denne gang vil jeg have "samle-tænd-virk" og hurtigt. Er træt af at købe det næstbedste.
Den skal primært bruges til spil og krævende ting, derfor bl.a. det noget dyrere gfx ift det næstbedste.

Der tages forbehold for at det er noget jeg skal bestille NU og ikke om x antal måneder hvor der er noget nyt og bedre 😉

Prisen ligger ret godt nu ift mit budget, men 15k er ikke af vejen.

Hvis vi taget ugangspunkt i denne:



Bundkort:
Læste lidt omkring herinde og så bl.a. Asus Commando og P5N
Til en E6600 hvad skal jeg gå efter af chipsæt, 680i eller 975x?
Havde P5B Deluxe fra den tidligere liste, derfor den stadig er der.
P.t. er det Commando der trækker.

Ram:
Tog umiddelbart hvad jeg kunne se passede mht FSB osv og så har jeg altid været pjattet med corsair. Bedre forslag læses selvfølgelig

Køler er jeg i tvivl om, på min gamle liste havde jeg en Scythe Ninja (eller var det Infinity) men den er ikke på edbpriser længere.
Forslag søges i denne afdeling, evt kan jeg nøjes med boks kølereren hvis jeg går over til vandkøling senere ? (ca en måned eller to)

Jeg kommer ikke til at køre raid så den ene 150gb er nok til at starte på (har stadig denne comp til lagerplads osv)

Gfx:
Igen, Asus fan denne gang, og ville gerne have så få forskellige dele som muligt. Det skal være 8800GTX og ikke SLI (endnu) men forslag modtages gerne.

Kabinet:
Ja, det var faktisk det jeg endte med at bruge mest tid på sidst, jeg er ret vild med det Antec pga features osv men der måtte gerne være lidt plads.
Casemod bliver der ikke noget af, maks vandkøling.

Håber I vil bruge 5min på at hjælpe, det er noget af et projekt jeg har fået gang i her :)
Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2007 16:31:34
Svar/Indlæg:
4230/89
hmm, nu er jeg ikke så meget med omkring Intel systemer, men har da hørt en del gode ting om Det Asus - Commando du har kigget på...
hvis du kigger herinde på sitet, ligger der også en test, hvor den får betegnelsen "dræber" 😀

hvis du ikke vil have det næstbedste, bliver du næsten nød til at tage et "Asus 8800Ultra"... det koster omkring 1000kr,- mere end GTX'eren... men yder jo så også derefter 😉

det sidste er jo så selvfølgelig en smagssag, men som kabinet kan jeg anbefale et "Coolermaster Stacker", det er stort, rummeligt, godt airflow, med plads til 3x120mm blæsere i fronten, og en enkelt bagi + en 80mm i toppen...
det er et hightower, så det er jo stort... men det er op til dig hvad du har brug for ved et kabinet 🙂


Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2007 17:45:02
Svar/Indlæg:
85/14
arh ja touché men gfc er fast.

Det jeg virkelig var i tvivl om var ram og psu

Flere vurderinger søges =)


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-05-2007 20:15:24
Svar/Indlæg:
4230/89
nåe ja, lige med Rammene, så kan du gådt gå efter et Sæt Twin2X Ram fra Corsair, det er sq kvalitet der vil noget, og så clocker de også forholdsvis godt...

men ellers kunne OCZ's XTC Ram også være et godt (lidt billigere) alternativ...
de plejer også at få gode bedømmelser hele vejen igennem 😉


Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2007 20:31:44
Svar/Indlæg:
85/14
Hmmm har du et link til hvor de kan købes ?
Og hvilken hastighed er det nu lige de skal være? Det er ved at være længe siden =/

Kan godt ske det bare er mig men kan ikke finde dem på edbpriser osv

Men holder fast i det commando mobo tror jeg

Mjaeh så er det måske bare ramblokkene jeg skal have gang i


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2007 20:11:31
Svar/Indlæg:
4230/89
inde på shg.dk kan du finde dem...
Hardware -> Ram -> DDR2 Dual Channel 😉


Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2007 21:38:33
Svar/Indlæg:
85/14

Yessir, fandt dem.

Og de sidste økonomiske detaljer er på plads så der er action i næste uge.

Det bliver nogenlunde som den står der, med mindre nogen kan finde noget kritisk i vejen med det ^^