Jeg har haft kørt med et 230V relæ fra jeg startede med at vandkøle min maskine (den første maskine jeg selv byggede faktisk, så det er en 4 år efter hånden) indtil for et par måneder siden, hvor jeg smed to laing pumper i i stedet for de to Hydor pumper jeg havde.
Jeg havde problemer i starten, med at Laing pumperne ikke ville starte samtidigt med min maskine, hvorfor jeg har oplevet et par gange, at GFX + NB faktisk kun er blevet kølet af det vand der stod i kølehovederne, og når jeg kører F@H på GFX, så spytter det ca. 110W ud i kølehovedet, hvilket ret hurtigt varmer det op, men til trods for dét, så har maskinen flere gange "kommet til" at stå og køre i 2-3 minutter, med GFX på 100% belastning, og dermed oppe over 80°C PÅ VANDET, hvor temp faldt eksponentielt, lige så snart jeg fik pumpen startet.
Så der er ingen ko på isen, ej heller selvom du har/havde en QX6800 der er voldtaget af OC, så vil den ikke tage skade af, at vandet først er oppe i fart efter 2-3 sekunder, for lige så snart der bare er det mindste flow, så er der tiltrækkeligt med køling, til at chippene ikke brænder af. Dét er én af de store fordele ved vandkølingen.
Så smid du bare et relæ til at starte din/en 230V pumpe.
Hvis du er int. har jeg 2 Hydor L30 pumper samt et 230V relæ der er på størrelse med to tændstiksæsker.
Har også en del 12mm spændebånd (ca. 20), 6stk 12mm-1/4" gevind messing studse, samt6 L-stykker i blå plast.
Det hele kan du købe for 400pp. Smid en PM hvis du er interesseret, prisen er til at forhandle..