FloppyDTV spørgsmål?

Media Center d.  22. maj. 2007, skrevet af Bjur
Vist: 403 gange.

Bjur

Superbruger
Tilføjet:
22-05-2007 11:12:35
Svar/Indlæg:
0/1
Jeg skal til at købe floppyDTV, men har lige et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med at få afklaret. Det skal lige siges, at jeg ikke har floppy i mit HTPC, så skal skille boksen ad og bruge et pci slot:

1. Det skal være digitalt hele vejen igennem, men behøver jeg så at bruge antennestikket fra FloppyDTV til noget? Jeg har TDC kabeltv, så det er vel nok kun at sætte selectorkortet i, ellers er det vel ikke digitalt hele vejen, hvis der bruges antennekabel?

2. Det Viaccess Cam der følger med, hvor skal det sættes til? Jeg kan se der på FloppyDTV er noget der ligner et slot, der kunne være beregnet til det? Hvis det er rigtigt, er det så lige til at sætte fast?

3. Jeg har bestilt en MS remote control og receiver, og skal bruge min SRU9600 til at styre FloppyDTV i media portal og i XP DVBviewer. Har læst et sted, at der i XP skal kopieres nogle filer over for at få fjernbetjening til at virke? Er der noget jeg skal være opmærksom på og kan SRU9600 styre FloppyDTV i det hele taget 😉 ?

På forhånd tak for hjælpen 🙂
Roedkjaer

Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2007 15:53:40
Svar/Indlæg:
265/52
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at koble det til PCI-porten. FloppyDTV, kobles til via firewire.

1) Du modtager det digitale signal parallelt med det analoge, hvorfor du skal bruge en digital reciever som FireDTV eller lign. Du kommer derfor ikke ud over at skulle koble dit antenne kabel til FireDTV modulet.

2) Cam'et skal stikkes i det slot på fireDTV-modulet ja. I cam'et indsætter du så dit kort fra tdc eller stofa... Husk der er forskel på cam's alt efter om du har stofa eller TDC. Ja, det er lige til at sætte fast.

TDC = Viacess cam
Stofa = Irdeto

3) Her er et likt der viser hvordan du installerer det..:

http://www.digital-everywhere....

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2007 17:53:49
Svar/Indlæg:
531/120
floppyDTV sættes til firewire ja, men rent fysisk sidder kortet i et PCI slot(uden nogen kontakter på den del der sidder i slottet) så det ikke bare ligger løst i maskinen.. :)