Shuttle SD39P2

Diverse d.  22. maj. 2007, skrevet af cgmand
Vist: 167 gange.

cgmand
 
Overclocker
Tilføjet:
22-05-2007 13:25:52
Svar/Indlæg:
2/1
Halløj'sa

Jeg har lige fået mig den her dejlige Shuttle, men synes måske den larmer lidt for meget.. Er der nogen herinde der kan anbefale nogle lydløse køleløsninger, der passer i den..?

Har læst mig til, at det er nogle specielle blæser størrelser.. Og de bagerste 60mm kabinet kølere, bruger et 4-pin stik, som ikke er til at opdrive..

Synes måske især køleren på strømforsyningen larmer, har ikke kigget så meget på den endnu, men det ser ud som om den er svær at skifte..

Håber der er nogle af jer herinde der kan hjælpe..

Mvh..
Casper
~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2007 13:39:15
Svar/Indlæg:
828/108
Nu ved jeg ikke hvor meget plads du har i den, men Thermalright laver sgu nogle dejlige CPU kølere som du kan køre med passivt.

Du burde kunne finde convertere til de 4-pin-stik til de 60mm fans.

Man kan skifte køleren på PSU'en ud, men så ryger garantien på den del oftest.

Jeg vil tro du for 3-500 kr kan få den ret støjsvag.


riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2007 14:23:18
Svar/Indlæg:
7241/274
Hvad med at skrue ned for blæserene i bios? jeg har sd37p2v2 som er 99% identisk med din og den siger ikke et kuk


Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2007 19:28:59
Svar/Indlæg:
3214/18
Eller bruge programmet Speedfan (hvis det da fungerer på den maskine). Det brugte jeg med stor fornøjelse da jeg havde Shuttle.

Iøvrigt så tror jeg ikke det er blæseren i PSUen der larmer - nok nærmere de 60mm blæsere. Det er nu til at opdrive andre blæsere end de 60mm. Du skal bare sørge for at få fat i PWM-blæsere. De er desværre ikke særlig tilgængelige som du selv skriver, men er da til at skaffe.

Ellers så tag et kig på forums.sudhian.com. Der findes et par eksempler på nogen, som har afmonteret de tre bagerste blæsere, og så simpelthen bare klasket en 120mm bagpå i stedet for.