Hay.
Jeg stå i nøjagtig situation som dig og vil gerne købe et 2900XT eller et 8800GTX. Min bedste budget valg lige nu er 2900XT. Jeg har læst mange tests igennem og de fleste skriver at selv 2900XT og 8800 GTS (320mb) kører lige så godt som et GTX kort i nogle tilfælde (mærkelig, skriver de). Personligt har jeg valgt at prøve 2900XT selv om, driver prob. og de fleste af min PC dele vil har NVIDIA kort, men jeg er klar til at ta' chancen og købe dette kort. Hvis det ikke lykkedes, kan jeg altid sælge det igen. GTX kort er lidt i overkanten hva jeg vil selv gi', men du skal lige huske på at inden Crysis kommer på markedet, ser vi flere overraskelse fra både NVIDIA (GX2) og ATI (top model, XTX). Alt kan sker i år. Mit nuværende 7900GTX EE kan sagtens trække, næsten perfekt alle spil til dato, uden de helt store problemer. Kan godt køre den nye DIRT demo på ultra, men har læst at mange 8800GTX ikke kan trække det fuldt ud. Alt i alt, lad vær' med at betale mere end 3k for et gfx, fordi det vil være spild af penge i sidste ende. High-end kort komme til at miste meget i værdi om ikke ret lang tid.