Jeg skal købe ny computer her i næste uge... så ja jeg er en ud af de utallige men lignende tråd... har dog læst samtlige jeg kunne finde igennem, og spørger bare lige til det sidste her
gfx - måske 8800 GTS overvejer dog at tage et X1950 eller ligene til omkring 1000 -1200 kr. da jeg ikke regner med at skifte til vista inden for det næste 6 måneder så kunne jeg jo spare samme til et størrer som jeg så kan købe når jeg kan bruge dx10 😛 hvad vil i foreslå??
ram - gerne 4GB helst pc6400 overvejer dog disse 5300 fra shg http://www.shg.dk/link.asp?got... om ikke andet så for økonomiens skyld men kan det betale sig at tage 667mhz bare for at spare nogle penge??
grunden til 4GB er at computeren skal udover at spilles på også bruges en del til video redigering, musik, 3d og billed behandling ...hvilket også er grunden til raid 5
skærm - Samsung SyncMaster 206BW dette ser ud til at være en ret godt skærm til mine formål http://www.edbpriser.dk/Produc... hvis i skulle have et bedre bud vil jeg da lytte 🙂
hdd - 3x320GB sata2 gerne med 16mb cach ...dette er der ikke det store problem i
oki .. nu er jeg personligt ikke den store hardware nørd, men jeg kan i hvert fald give dig min personlige mening.. og så må folk jo brokke sig, eller kommentere senere. :D
CPU - Det kan, rent prismæssigt ikke betale sig at tage en 6420, når 6600'eren er faldet så meget i pris som den er, IMO
GFX - jeg ville tage 8800 gts'et.. mest fordi de faktisk også yder temmeligt godt i DX9 prgrammer og du, hvis du køber en 640 version i hvert fald er sikret ydelse nok, til en 20" fladskærm
RAM - Det kan reelt set ikke betale sig ydelsesmæssigt at snuppe PC6400, hvis du ikke vil clocke på din maskine, for du får ikke hurtigere ydelse ud af dt (så vidt jeg ved))
Derudover så synes jeg, at du skal skifte CPU-køleren ud til en bedre! Den du har fundet ligger i den dårlige ende, hvad angår ydelse og har nok nærmere HTPC-folket som målgruppe pga. størrelsen. Hvis det skal være Zalman, så tag et kig på enten CPNS9500 eller CPNS9700, ellers så er der jo Scythe Infinity til rimelige penge. Hvis det skal være billigere endnu, så er der Artic Cooling Freezer 7 Pro et godt alternativ.
#5 nu er den scythe infinity nok den bedst anbefaldede cpu køler på siden.. så vil våge at påstå den ik knækker dit Mobo med mindre du selv dummer dig 😉
men ellers tag en CPNS9700 den vejer lige lidt mindre.. men synes heller ik den følges så stor i forhold til infinity´en..