Efter sommerferien

Hyggehjørnet d.  23. maj. 2007, skrevet af Anzelz
Vist: 318 gange.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2007 20:27:32
Svar/Indlæg:
2343/272
Jah så er det tid til at jeg skal finde på noget.
Er 18½ år nu og ved at afslutte 3g matematisk. Jeg har engesk og biologi på a, fysik og matematik på b og kemi på c. Jeg regner med at skulle læse biologi på et universitet.
Jeg har så opdaget at man skal have mat a OG kemi b for at læse det meste jeg interesserer mig for, og det vil jeg ikke i én sommerferie, så hvis det er må jeg starte næste år.

Dog kan jeg komme ind på RUC og læse (hvis jeg supplerer kemi i sommerferien) her til september, det overvejer jeg pt at gøre.

Valget er så om jeg skal starte direkte på RUC eller blive hjemme og være lærervikar et år (er sikret hvis jeg vil). Min tanker er mest om det er ikke er lidt ensomt at rende rundt et helt år derhjemme? Synes det virker som lang tid når man har været sammen med så mange i hverdagen..

Hvad har i gjort eller vil gøre? Nogen der kan anbefale noget? Læser i noget biologilignende et sted i synes er fedt?🙂

Mvh Anders :)
darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2007 21:50:28
Svar/Indlæg:
1123/442
Nok ikke det optimale sted at sprørge om dette! :)

Prøv studieportalen.dk :D

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2007 21:51:23
Svar/Indlæg:
2343/272
Der må da være nogle der har gået på gym?:)

Peugeot106

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2007 23:05:18
Svar/Indlæg:
227/22
Hey Anders.

Jeg har selv taget et sabbatår, hvor jeg også arbjedede som lærervikar, og har været ganske tilfreds med det arbejde. Der er godt nok klasser, som man aldrig kommer til at elske, men stadig: 180,26 i timen 😀

Jeg har selv matematik og fysik A, men jeg har læst kemi B på VUC aftenhold, da det anbefales at have på den retning jeg skal læse..

Jeg kan anbefale dig at tage et år som lærervikar, da det faktisk til tider er skide sjovt, og du kommer til at tjene en masse penge. Derudover kan du samtidig også nemt læse matemtik og kemi op, da arbejdstiderne som vikar er skide gode 😲

Mvh Anders, stud. polyt i fysik og nanoteknologi efter ferien.

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2007 01:06:52
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg er matematisk student årgang 2004. Efter sommerferien 2004 startede jeg på DIKU, men i løbet af efteråret fandt jeg ud af, at det ikke var det jeg ville alligevel... Derfor stoppede jeg, og arbejdede lidt for min far i stedet.

Jeg fandt ud af at tre andre venner skulle starte på matematik kursus januar 2005 (mine karaktere i matematik på gymnasiet var ikke så gode, og skulle bruge lidt højere snit for at komme på DTU), så jeg valgte at starte sammen med dem, dette foregik hele foråret, da vi nåede sommerferien, havde jeg ikke lyst til at studere, så jeg tog et halvt sabbatår/arbejde for min far.
Januar 2006 vælger jeg så at få arbejde for at tjene lidt penge inden jeg skal ind og studere.

Jeg startede på DTU i september 2006 og er glad for at jeg har haft den ekstra tid til at finde ud af hvad jeg virkelig gerne ville, og til at tjene nogle penge.
Det er virkelig dyrt at flytte hjemmefra, og man bruger mange penge i starten på bøger osv.

Derfor uden at kende dig, vil jeg foreslå at du tager et halvt år som vikar, tjener en masse penge, og så tager et halvt år med matematik a og kemi b (man kan få SU samtidig), du kan selvfølgelig også vende rækkefølgen om.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2007 15:32:33
Svar/Indlæg:
2343/272
Tak for svarene, det lyder ret godt:)
Hvordan havde i det så med at rende rundt derhjemme efter at have været sammen med så mange hver dag på gymnasiet? Mest det jeg "frygter".

#3 - Hehe ja kender det lidt, arbejder som svømmetræner. Hvor mange timer havde du ca. om ugen og arbejde du på flere skoler? Nanotek har jeg også overvejet, det er en spændende uddannelse;)

Peugeot106

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2007 17:36:19
Svar/Indlæg:
227/22
Jeg har arbejdede kun på 1 skole, som var min gamle folkeskole. Fra August til Oktober, + April har der ikke været meget arbejde. Jeg stoppede i slutningen af April. Når det er godt vejr er der som regel ikke meget arbejde, så derfor skal du ikke regne med super meget arbejde de første par måneder. Til gengæld har der været arbejde næsten hver dag i mellemperioden. Der er 50 lærerer ansat på skolen, og derudover har der manglet 3 lærere i dette skoleår, hvilket har givet mere arbejde... Så hvis skolen er okay stor, behøver du kun 1 skole..

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2007 17:38:14
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg skal bare fortsætte med 2. år på HF i Køge. Er lige blevet færdig med Skriftlig Matematik og Billedkunst. Så venter der kun 4 endnu 😩

Peugeot106

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2007 19:41:35
Svar/Indlæg:
227/22
Du skal ikk tude Sønne! Du har fået en VÆSENTLIG nemmere HF end for bare et par år siden!

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2007 10:24:17
Svar/Indlæg:
2263/135
#8 Ja det har jeg vel... Jeg ved ikke hvordan det var for et par år tilbage..