Endnu en blå skærm

Diverse d.  23. maj. 2007, skrevet af joe-123
Vist: 239 gange.

joe-123
 
Overclocker
Tilføjet:
23-05-2007 20:58:12
Svar/Indlæg:
47/21
Jeg har efter en geninstallering af WoW rendt ind i nogle problemer med at spillet crashede med en fejl 131. Efter at have kigget lidt rundt på nettet og en repair med Blizzards repair tool fandt jeg ud af det nok var min HD den var gal med. Den har en del år på bagen, så fint tænker jeg og hiver skidtet ud, for derefter at smide XP ind på min anden HD(3 mdr. gammel). Men under loading af diversee windows filer inden install får jeg bå skærm - noget med at HD kan være corrupt og jeg kan restarte og checke for virus osv.
Kan det tænkes at begge mine HD er corrupt, og hvordan kan jeg finde ud af det? Eller har i andre bud hvad fejlen kunne være?
steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2007 23:54:27
Svar/Indlæg:
2870/65
Det er da ikke utænkeligt at begge diske er gået en tur. Mærkeligere ting er set før.

Du kan hente HDD Regenerator her: http://www.gold-software.com/d...

Du klan med fordel lægge programmet på en bootable cd....hvis du ikke har et floppy-drev.

Det tager godt nok noget tid at køre en disk igennem (ca. 1 døgn pr. 120-130 GB), men så reparerer den også bad blocks, hvis muligt.

Finder den nogle bad blocks, skal du regne med at det er de første tegn på at disken er ved at dø..

Alternativt bør du også checke dine ram evt. med Memtest som kan hentes i download-sektionen her på sitet. Dårlige ram kan også lave nogle sjove fejl.