#28 Hvis hans RAM kører DDR 1200, når han har smidt FSB op på 300, og CPU-Z skriver at RAM kører 1:2, mon ikke han kører linked så Martin 😉
#0 det er ikke altid, at man kan få de samme tal ud af det, som andre har fået, ved de samme settings.
Hvis du vil have gang i maskinen, så skal du sænke multi på CPU, og gå op at kører FSB500, hvis du kan få din CPU til at blive stabil ved dén FSB.
Den QX6700 jeg har leget med, var på et eVGA MoBo, hvor jeg kunne få den til at rende 3.2 ved at kører 266*12, da de RAM jeg lige havde disponible, kun var DDR2-533 :(
Men hvis du lig har "købt ind", så skulle det bug med høj FSB der var med 680i bundkort være fikset på dit MoBo, og så skulle du være i stand til at kører mindst 400*8, sikkert også 400*9 eller hvis du er heldig, 500*7, men så skal der også bare skrues op for juicen til NB, SB, og FSB, og en lille smule til CPU, og så kommer din køling til kort.
Hvis du kan få maskinen til at køre 500*7, så vil du have fået din RAM båndredte op i nærheden af 9000-9500 vil jeg skyde på, ved at kører med CPU:RAM devider på 4:5, hvor dine RAM så også vil komme til at være overclocket en smule, men det er ikke sikkert de vil være med til det, og så må du "nøjes" med at kører 1:1, men det vil også give dig en god RAM båndbredte.
Happy clocking.
Edit: Kan ikke huske om 680i er glades for at kører linked eller unlinked, men hvis du skifter over til unlinked, så kan du jo bare sætte dem til at kører DDR2-1200.