Jeg står med en WRT54G router som står i mit værelse. vi har så en computer i den anden ende af huset (20m væk i stuetagen). Der kan min WRT54G ikke nå ned så derfor har jeg købt en WAP54G (accespoint) men jeg kan ikke finde ud af at få det til at virke. jeg ved ikke hvordan det skal konfigureres. jeg har prøvet at gøre som de gør her: http://forums.linksys.com/link... men uden held. jeg har ikke driver cd og manual. men jeg kan sagtens oprette forbindelse til mit accespoint. lige meget hvad jeg gør så virker det ikke. jeg kan se at computeren i den anden ende af huset logger på mit accespoint for den får fuld forbindelse hvor den med WRT54G har lav eller ingen forbindelse. men den får ikke tildelt nogen IP adresse. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. håber der er nogen der kan kaste lys over sagen.
Jeg samme setup har du brugt cd som følger med Accespoint ?
Nå lige lidt hjælp vis du ik har gjordt det inu.
Routeren sætter du til nette som nomalt der efter sætte du kable imellen ruoter og accepointe og sætter cd i pc og følger installtions og der efter skulle den virke 🙂
du kan vælge WDS eller extender/repeater funktion - men først ville jeg have rodet lidt med forskellige kanaler, da der ofte er "støj" man ikke er klar over i 2.4ghz båndet, så visse kanaler rækker længere end andre.