Vista og Netværksbøvl..

Software d.  27. maj. 2007, skrevet af Chronos
Vist: 306 gange.

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2007 10:59:10
Svar/Indlæg:
566/150
Har lige smidt Vista Ultimate 64bit ind på min spand, specs er som følger:

ASRock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 3200+

og resten er vel egenligt ligemeget, mit problem består i at hver gang jeg booter op, kan vista ikke identificere mit netværk, og jeg kan hverken komme på hjemmenetværket eller internet, vores Zyxel router (Zyxel 660R-D1) kører DHCP og skidtet funker bare som det skal i XP.. det hele er sat op som det skal og står i XP men no dice :<

Nogen der har erfaringer med lignende problem og kan hjælpe? - og hvis lortet ikke vil køre, har jeg så returret på mit vista, jeg mener, skidtet er ikke defekt, men jeg kan ikke bruge det, så har jeg vel lov til at returnere?

På forhånd tak.
Z-5500

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2007 11:17:11
Svar/Indlæg:
231/20
hehe det med netværksproblemet kender jeg godt, kan ikke komme ind på andres maskiner med Xp og vista,, så jeg må desværre nød til at have XP på igen hvorpå jeg kommer til at miste min RAID ☹

det med internet det kan jeg desværre ikke hjælpe desværre

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2007 11:17:23
Svar/Indlæg:
828/108
Tryk på "Start" og vælg "Netværk"

Slå så netværksregistrering til foroven under adresselinien, du kan også udvide tjenesterne under "Netværks- og delingscenter".

Det burde være alt du skal gøre, - jeg kører med samme router som dig og alt virker her. Dog skal du ikke stille for meget frem og tilbage på det, da jeg også har erfaret at Vista har lidt problemer på den front, - lidt som om den låser sig til en indstilling efter for meget pilleri. Ulogisk, men i dunno :)

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2007 11:21:51
Svar/Indlæg:
4657/53
du er sikker på at det er den rigtige driver vista ha fundet til dit netkort

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2007 11:46:52
Svar/Indlæg:
566/150
ved sq ikke, den finder det rigtige mærke godt nok - og har også haft netværket oppe og køre et par gange..

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2007 11:50:44
Svar/Indlæg:
6531/410
syntes også netværk opføre sig lidt sært i viste.

har to pcer her i huset begge køre vista

problemet er at når jeg laver deling på et hel drev kan den anden maske ne
godt se dem men ikke komme ind den får adgang nægtet.

deler jeg så en mapper på samme drev virker det fint 😲

savner lidt det virkede som i xp.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2007 20:11:28
Svar/Indlæg:
1581/5
der er mange routere der ikke kan levere en dhcp ip-adresse til Vista maskiner
Der er flere muligheder på at løse det:
1. kør med fast ip, ik så meget pis

2. opdater firmware i router så den kan køre med vista clienter

3. er det din isp's router, så få den byttet til en der kan klare vista

4. sæt en ny router på efter internetrouteren, der kan håndtere vista - det bliver dig selv der kommer til at betale, men det kan løse problemet så længe du sikrer dig at den nye router kan køre med vista.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2007 20:50:54
Svar/Indlæg:
828/108
#6 Jeg har samme router som #0 og det kører fint her, men i de to forrige installationer af Vista havde jeg samme problemer efter et stykke tid.

Jeg kunne ikke analysere mig til problemet, da det fra den ene dag til den anden ikke virkede. Jeg opdagede især netværksproblemer mellem XBMC/Xbox Media Center hvor jeg ikke kunne andet end FTP og når andre skulle have adgang til mine delte drev. Efter geninstallation gav jeg samme settings og det virkede igen. - Det har jeg så prøvet 2 gange.

Nej, vista opfører sig ikke optimalt endnu, enig.