Jeg ligger også og kæmper med samme setup.... Måske skal du have forbedret kølingen af nordbroen. En Thermalright HR-05 hjalp gevaltigt på min NB-temperatur. ..Men så røg jeg ind i nogle RAM-problemer og jeg kan derfor ikke endnu sige noget om hvorstærkt den kan køre.. men du kan få et billede til "skærk og advarsel" 😀
De fleste e4300'ere kan næsten rende 3GHz på stock-vcore, eller lidt over - så 1,37V burde være nok, men giv den da 1,45 eller 1,5V hvis den ikke bliver for varm der. Så er du sikker på v-coren ikke er flaskehalsen.
Mhh - Har set problemer med XMS2 serien før - Systemet virker stabilt men dør så, eller hænger sig. Normalt når jeg presser mine ram formeget, så låser systemet/fryser.
Prøv at køre et par timers memtest på de ram - for jeg tror at det er der dit problem er, da resten af dit system ikke burde bremse dig.
Okay.. Det er kørt, det fungerer nul fejl.. Må vel affinde mig med det indtil jeg får min MACH, kan være den kan hjælpe lidt på det.. !"#¤%&/ for SLET ikke at nævne "#¤%&&/#" Cpu..
Hvis der er en der kan afprøve cpuen for mig, må vedkommende gerne lige smide en mail, eller pm mig.