Overclocker
Tilføjet:
29-05-2007 19:11:52
Svar/Indlæg:
2/1
Hej jeg har problemer med min pc. En dag jeg kom hjem og ville tænde den, skette der følgende:
Jeg trykker power on og den starter op, men der stopper den. Skærmen står og blinker som om computeren var slukket og det virker ikke til at computeren booter.
Jeg troede først det var grafikkortet derfor købte jeg et nyt et (7900gs), men da jeg satte det i idag vidste det sig at det ikke var problemet. Troede at det måske kunne være skærmen, men den virker fint sat til min bærbare.
Jeg har prøvet at tage alt hardware ud 1 efter 1 og se hvordan den reagere ved opstart, men der sker intet. Det er hele tiden det samme.
Jeg har prøvet at rykke rundt på ram, tage dem ud, har prøvet at tage alt unødvendig hardware ud, har prøvet at slå alle diske fra, har prøvet at starte op på stort set alle tænkelige måder.
Det skal siges at mit bundkort og min cpu er ca 6 måneder gammel, og jeg håber virkelig ikke fejlen ligger deri.
mine specs:
Win xp prof.
Samsung Syncmaster 172s 17 tommer fladskærm (nohle år gammel)
Macron low noise 400w strømforsyning (ca 2. år gammel)
Core 2 duo E6600 LGA775 - 2,4 ghz cpu (ca 6.måneder gammel)
Asus p5b AIlifestyle series (ca 6. måneder gammel)
250 gb hitachi 7200rpm sata2 8mb, hardisk (ca 6. måneder gammel)
2x 512 mb performance memory (V-data) 800 mhz ddr2-ram blokke (ca 6. måneder gammel)
Radeon x700 pro grafikkort med 256 mb ram (nogle år gammelt) og har også et Asus geforce 7900GS kort (købt idag 29-05-07) med 256 mb ram
Derudover dvd-drev og almindelig cd-brænder som er en del år gamle.
Jeg har en lille mistanke om at det enten er bundkort eller cpu der fejler noget, men lys dioden på bundkortet lyser grønt når der er strøm til. Hvordan finder jeg frem til hvor fejlen ligger. Hjælp mig venner det er virkelig ikke sjovt det her.