Installation af vista (SATA hdd); problemer!

Software d.  31. maj. 2007, skrevet af Farmerjoe
Vist: 358 gange.

Farmerjoe

Overclocker
Tilføjet:
31-05-2007 23:11:44
Svar/Indlæg:
29/5
Jeg har lige sat alt mit nye hardware sammen. Bundkortet er et P5N-E SLI og min harddisk er en ældre samsung spinpoint satadisk (120GB). Jeg har vista ultimatex86, men det er simpelthen et helved at få det installeret på min harddisk.
Jeg sætter CDen i, den loader, jeg trykker "Install now", den loader og beder så om drivers. Min umiddelbare tanke var selvfølgelig at sætte CDen med som jeg fik med mit bundkort i og lade den searche for drivers, men den finder intet. Så begyndte jeg at undre mig over hvad den overhovedet til have drivers til, for når den spørger efter drivers kan jeg selv få lov til at browse indholdet på min harddisk, så det er åbentbart ikke SATA drivers den mangler? Før jeg fik den tanke downloadede jeg diverse SATA/RAID drivers fra asus og nvidia's sites, men intet virker.
Jeg aner ikke hvilken driver den gerne vil have og den har åbentbart ikke tænkt sig at fortælle mig det, så jeg håber nogle af jer kan svarer på det.
TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2007 00:20:34
Svar/Indlæg:
511/123
Se i manualen om det ikke kræver nogle drivere der ligger på en diskette. Har selv lige haft samme problem.
Hvis du ikke har et diskettedrev, så kan du slipstreame din vista med vLite.