Problem med 2 stk. Ballistix i DFI Lanparty nF4 Ultra-D

Diverse d.  01. juni. 2007, skrevet af Maximus
Vist: 269 gange.

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2007 02:47:11
Svar/Indlæg:
538/20
Jeg har i længere tid benyttet mig af denne kombination uden problemer. Eller, jeg kan faktisk ikke garanterer, at den har kørt fejlfrit siden jeg fik den, men har ihvertfald ikke bemærket nogle problemer.

Problemet fremkom for et par dage siden, hvor jeg lige ville se, hvor meget jeg kunne presse citronen rent OC-mæssigt. Jeg vidste min AMD64 3200+ var istand til at løbe 2400MHz uden de store problemer med den køler jeg har monteret. Men da jeg så prøvede at sætte FSBen op på 240MHz, kunne den pludselig ikke. Faktisk fandt jeg ud af den heller ikke kunne rende 220MHz. Hmm, tænkte jeg...jeg har sikkert kørt mine ram med for stramme timings samt glemt at give dem 2.8V - dette var dog ikke tilfældet.

Siden jeg har prøvet dette, har jeg haft store problemer med at få liv i computeren, når jeg har monteret begge ramklodser på én gang. Her giver også Memtest en masse fejl, men så snart jeg afmonterer 1 af klodserne, er der ingen problemer.

Jeg har prøvet at køre med begge kodser alene og testet dem i memtest og her finder den ingen problemer. Monterer jeg begge samtidig, er der masser af problemer - og det gør ligemeget om hvilke sokler jeg monterer rammene i.

Så nu kan min PC slet ikke køre med mine 2 Ballistix-klodser i mere, uden Windows kører af h...... til. Jeg har prøvet at opdatere bios til den sidste nye, jeg har arbejdet en del med timings, en smule med spændingen (max 0.3V), har resat bios 100 gange....kan snart ikke komme på mere.

Noget der har lidt inputs til, hvad der kan være galt?? Kan det være setupet der er inkombatibel? Har læst flere steder på DFIs forum, at folk har haft problemer men ingen af de svar der gives derinde, har båret frugt - desværre
riska

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2007 03:05:16
Svar/Indlæg:
7241/274
Det lyder som memcontrolleren i cpuen der er gået i stykker jeg har oplevet det samme på min gamle barebone med en xp4800dual jeg fik givet rammene for meget volt og vupti ikke mere dualchannel ram i den cpu

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2007 11:46:02
Svar/Indlæg:
538/20
den mulighed har jeg også overvejet. Men da jeg købte mit bundkort samt CPU, havde jeg også store problemer med at rammene ikke spillede som de skulle og her fandt jeg også ud af, at det var CPUen der var problemet.

Kan det virkelig tænkes, at denne CPU også er røget sig en tur (eller ihvertfald noget af den?)

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2007 15:01:50
Svar/Indlæg:
538/20
ingen andre der vil kommer med deres meninger omkring dette problem?

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 23:07:10
Svar/Indlæg:
538/20
Nu har jeg brugt en del tid på at teste de forskellige ting. Jeg har deriblandt fundet ud af, at begge ram-blokke indeholder fejl, ligegyldigt om de får 2.6V eller 2.8V. Jeg har derefter prøvet med en anden ram-blok (Samsung PC-2700) og her blev ingen fejl fundet.

Derudover har jeg fundet ud af, at de 2 nederste ram-sokler ikke virker, når jeg indsætter en blok deri - ligegyldigt hvilken. Dette kommer lidt bag på mig, idet en af disse sokler aldrig er blevet brugt.

Er der virkelig ingen som kan hjælpe mig??

Er 2 ram-sokler brændt af samtidig med, at begge ram-blokke er defekte eller hvordan finder jeg problemet???

HJÆLP!

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 23:38:55
Svar/Indlæg:
4657/53
Ballistix har en mega høj RMA rate så de er sikkert futtet af .

der er flere bundkort med nvidia chipset der ikke vil køre med en stang i alle dimm slot.
først når der er 4 i vil de starte.

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 23:42:21
Svar/Indlæg:
538/20
men lyder det ikke bare underligt, at begge stænger er futtet af samtidig med, at 2 sokler ikke kan benyttet (hvor jeg tidligere har brugt den ene i over 1 år)?

Maximus

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 19:31:35
Svar/Indlæg:
538/20
bare lige til et opfølgning herinde, så har jeg idag indsendt begge stænger ind til RMA, for derefter at håbe, de også finder fejl på dem.

Derudover har jeg købt nogle OCZ ram i mellemtiden så jeg forhåbeligt kommer op på 2gb, når jeg modtager mine Ballistix ram igen

Og forresten, mange tak for hjælpen herinde