Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2007 02:47:11
Svar/Indlæg:
538/20
Jeg har i længere tid benyttet mig af denne kombination uden problemer. Eller, jeg kan faktisk ikke garanterer, at den har kørt fejlfrit siden jeg fik den, men har ihvertfald ikke bemærket nogle problemer.
Problemet fremkom for et par dage siden, hvor jeg lige ville se, hvor meget jeg kunne presse citronen rent OC-mæssigt. Jeg vidste min AMD64 3200+ var istand til at løbe 2400MHz uden de store problemer med den køler jeg har monteret. Men da jeg så prøvede at sætte FSBen op på 240MHz, kunne den pludselig ikke. Faktisk fandt jeg ud af den heller ikke kunne rende 220MHz. Hmm, tænkte jeg...jeg har sikkert kørt mine ram med for stramme timings samt glemt at give dem 2.8V - dette var dog ikke tilfældet.
Siden jeg har prøvet dette, har jeg haft store problemer med at få liv i computeren, når jeg har monteret begge ramklodser på én gang. Her giver også Memtest en masse fejl, men så snart jeg afmonterer 1 af klodserne, er der ingen problemer.
Jeg har prøvet at køre med begge kodser alene og testet dem i memtest og her finder den ingen problemer. Monterer jeg begge samtidig, er der masser af problemer - og det gør ligemeget om hvilke sokler jeg monterer rammene i.
Så nu kan min PC slet ikke køre med mine 2 Ballistix-klodser i mere, uden Windows kører af h...... til. Jeg har prøvet at opdatere bios til den sidste nye, jeg har arbejdet en del med timings, en smule med spændingen (max 0.3V), har resat bios 100 gange....kan snart ikke komme på mere.
Noget der har lidt inputs til, hvad der kan være galt?? Kan det være setupet der er inkombatibel? Har læst flere steder på DFIs forum, at folk har haft problemer men ingen af de svar der gives derinde, har båret frugt - desværre