2 tunere - analog og analog/digital i MCE2005

Media Center d.  01. juni. 2007, skrevet af Cuteboy6y
Vist: 539 gange.

Cuteboy6y

Overclocker
Tilføjet:
01-06-2007 18:54:55
Svar/Indlæg:
2/1
Er ved at lave en Media Center PC til mine forældre, og bliver nødt til at få lidt råd til opsætning af TV-kortene :'-(

Det ene kort er et Hauppauge PVR-150 som vi havde i forvejen. Min far fik så den idé at nu skulle der også digital modtagelse til, så de kan se flere programmer - for det har hans ven nu fået :yes: Det nyindkøbte kort er et Hauppage HVR-1300 og altså et dualkort.

Hvordan får jeg lige dette til at spille sammen i MCE 2005 (opdateret med seneste updates), så man kan se en analog kanal samtidig med optagelse på en digital kanal, eller omvendt?

Skal lige siges, at jeg er rimelig novice mht. HTPC/Media Center, TV-kort osv., men ikke med PC'ere generelt 😲
Cuteboy6y

Overclocker
Tilføjet:
01-06-2007 19:03:41
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg glemte en ting... 🤡

Er der nogle specielle programmer man skal have installeret for at kunne se TV/optage TV ? Med andre ord, giv mig lidt hjælp til hvordan får jeg det her shit til at spille... 😳

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2007 19:54:57
Svar/Indlæg:
4657/53
MCE kan ikke finde ud af og bruge en digital modtager og en anolog på samme tid.
så det kan ikke lade sig gøre.

Mediecenter bruger windows medie player.
Du skal bare bruge en codec pakke .
og der er flere som er gratis
http://www.filehippo.com/softw...

Cuteboy6y

Overclocker
Tilføjet:
01-06-2007 20:55:43
Svar/Indlæg:
2/1
Ok, det er jo en trist melding. Findes der ikke en form for workaround på dette? F.eks. et program eller add-on som kan styre den ene tuner?

Skulle det kikse helt og man forestiller sig at jeg dropper PVR-150 kortet, kan jeg så få HVR-1300 til at bruge begge dele på en nem måde?

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2007 21:07:59
Svar/Indlæg:
4657/53
Hauppauge har deres eget software som kan bruges . det kan downloads på deres side .
Bare hent driver cdrom.

Der findes en fix til mce så den kan bruge 2 anolog tuner eller 2 digital tuner.
men ikke en af hver.
Og denne fejl er heller ikke fixet i vista med mediecenter.

på den anden side anolog tuner er i så dårlig billed kval. at det næsten ikke kan bruges.

Sonybodyguard

Overclocker
Tilføjet:
02-06-2007 19:12:31
Svar/Indlæg:
90/20
I det MCE 2005 kan man vælge, om det skal være et DVB signal el. Analog. Hvis man har alm. antenne, hvordan får man det så til at blive digitalt i det media center?

Eksternt har vi jo de DVB tunere, som der kan sættes til, men det er jo noget juks, at sætte sådan en, sammen med et Media center, så hvad gør man der? + Hvordan ser man om det er et Digitalt kort man har? Det digitale er vel bagudkompatibelt, ikke?

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2007 15:14:40
Svar/Indlæg:
531/120
der kører en ret lang tråd på thegreenbutton.com om analog tunere, så vidt jeg husker skrives der også noget i digitale tunere i tråden.. du kan jo læse den igennem hvis du gider :)
http://thegreenbutton.com/foru...

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2007 15:27:26
Svar/Indlæg:
4657/53
Hvis du bare har en antenne på taget som man siger så skal du bruge en tv kort med DVB-T.
har du kabel tv bruges der en anden type .
typisk DVB-C eller DVB-S.

Normal vil du ikke være i tvivl om du har en digital eller analog tv kort.
men skriv hvilken model du har så skal vi hurtig finde ud af det 🙂