Virker den sammensætning?

Diverse d.  02. juni. 2007, skrevet af System
Vist: 259 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2007 13:06:33
Svar/Indlæg:
0/11005
En studerende (med få penge) i familien vil gerne opgradere - ny processor og bundkort - ude det koster alverden. Der spilles lidt og hans 2500 barton kan ikke følge med - her skal tilføjes ikke de nye spil - det nyeste han har er Commandos Strike Force og Medal of Honor Oacufuc Assault - .

Jeg har lovet at hjælpe ham med samling mm men er lidt i tvivl om det jeg har fundet:

Han vil anvende grafikkort og ram igen som består af:

Grafikkort: Aopen Aeolus 6600 GT 128 MB ddr3
Ram: Performace DDR1 (A-data) DDR400 PC 3200 kun en 512 MB blok

Umiddelbart har jeg fundet et bundkort:

ASUS P5PE-VM - link: http://www.edbpriser.dk/Produc...
ID=223071

Kan klare både AGP og DDR1 og skulle være overclockningsvenlig

Klip:
The reduction of multiplier value provides more flexibility for increasing external FSB frequency to raise memory bus bandwidth. CPU Lock Free boosts overall system performance by making synchronous modification possible. Enjoy better performance at the same CPU operation speed and improve your system without pushing the CPU to the limit.

Processor:

Intel Core 2 Duo E4300 - link: http://www.edbpriser.dk/Produc...

Får gode anmeldelser !!


Men, men, men

For det første er 512 MB ram i underkanten - men det går vel ikke "blot" at købe en blok på 256 MB i samme mærke (koster kr. 179,-) men om det fungere med ram købt for 2 år siden !!!! Var det ikke bedre at købe en stang 1024 MB brugt - men hvilke mærke/type passer til kortet -

Dernæst kræver det - som jeg har læst her på siden - en del af rammene og bundkortet når E4300 processoren skal "klokkes" og det tvivler jeg på rammene er "gode nok til".

En samlet opgradering med bundkort og processer koster jo blot kr. 1.200,- + evt ram !!

Men er det pengene værd og vil det det have nogen væsentlig effekt når grafikkortet ikke forbedres !!!

Lidt af en smøre....

Volle
Volle
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2007 13:07:48
Svar/Indlæg:
8/6
Jeg må være røget af - men tog også lidt tid !!!

Volle


Volle
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2007 13:10:45
Svar/Indlæg:
8/6
Sorry link til bundkort virkede ikke her er den:

http://www.edbpriser.dk/Produc...


mads_spazz
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 13:30:27
Svar/Indlæg:
94/8
Hvis han vil opgradere sin PC, skal han IKKE holde fast i sit gamle og langsomme hardware. Det er altså ikke kun processoren der får computeren til at være ringe.
Han skal sælge det han har nu, og købe nyt. Køb et rimelig billigt bundkort, en ~500watt strømforsyning, 1-2GB ram (2gb kan næsten bedre svare sig, da 2x1GB stænger efterhånden er så billige) og så en E6420 processor. Grafikkort: Radeon x1950pro.
Så har han en god og billig mainstream computer... Det kan slet ikke svare sig det andet. Alt for mange penge at bruge, på en for dårlig comp. Der er ingen grund til at holde fast i sine flaskehalse.
Desuden kunne jeg godt forestille mig at det bundkort du viser, ikke engang understøtter Core2Duo processorer.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 13:35:55
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg ville nok tage det her bundkort i stedet: http://www.edbpriser.dk/Produc... , og så købe 1 eller 2gb af dem her: http://www.edbpriser.dk/Produc... .


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 13:47:18
Svar/Indlæg:
3532/303
problematikken i dit forslag er at DDR ram ikke kan sidde sammen med en ny CPU som Core 2 Duo familien. Der skal man have DDRII.
Derfor skal der altså købes både bundkort, cpu, ram og grafikkort da det er svært at finde et fornuftigt nyt bundkort der understøtter den aldrende "AGP" standard.
En E4300 er et godt valg og dens opsætning gør at midelmådige ram godt kan overclocke dyret.
Ram skal bare være nogle billige PC5300 eller mere og så fx 2gb. Koster ikke engang 800 kr fra nye.
Bundkortet kan være et asrock med et chipset der hedder P965.
Grafikkortet kan fx. være et 7600 eller noget i den dur.


Volle
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2007 14:02:32
Svar/Indlæg:
8/6
#3
Bundkortet understøtter Duo2 familien - se link -
- jeg er enig men hans budget er under tkr. 2 - og skal der ny strømforsyning, grafikkort og ram oveni når vi over det !

#4
Men problemet med det bundkort er det ikke understøtter grafikkortet - jvf. AsRock´s egen hjemmeside og flere har haft problemer med at anvende andre grafikkort end det de anbefaler ! Det er også fristende og kan holdes inden for budgettet - men hvis grafikkortet ikke virker er han lige vidt !!!!

#5
Bundkortet understøtter:

Klip "Processorer: Pentium 4, Core 2 Duo, Celeron D, Pentium D "

Er de gal på den !!!

Mange tak for de hurtige svar.. Men han budget er meget stramt og han er uddannet om 1 (-2) år og vil der skifte det hele !!! Blot han kan spille de lidt aldrende spil !!

Volle


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 14:05:06
Svar/Indlæg:
3532/303
at blive hængende i agp og ddr er lidt spild synes jeg nu nok, i spil vil han reelt nok ikke mærke den store ydelses forskel. Jeg ville beholde barton cpuen og smide flere ram på og så evt. et andet gfx


JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 14:41:41
Svar/Indlæg:
1000/101
#5
Det er jo løgn!

Jeg kørte med en C2D E4300 og 2 GB DDR PC3200 ram i 2 ugers tid uden problemer..

#4
Bundkortet kan klart anbefales, det er billigt og fungere udeærket..
også rimelig OC venligt.. min E43 kører PT 2.71 Ghz på det mobo :)


Volle
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2007 15:03:12
Svar/Indlæg:
8/6
#8

Har du nogen erfaring med grafikkort til det bundkort. For jeg er også mest tilhænger -i hans tilfælde - af AsRock (personlig ASUS) idet han senere kan opgradere til PCI.

Bundkort ASRock 4CoreDual-VSTA til kr. 428,-
Processor E4300 kr. 836,-
Ram Kingston Value 1 gb DDR2, 4200 kr. 245,-

Samlet kr. 1.509,-

Er også indenfor budgettet, men jeg er voldsom i tvivl omkring grafikkortet understøttes: Aopen Aeolus 6600 GT 128 MB ddr3 AGP !!!!!!!!!!!

Uanset må processoren vel også hjælpe til med grafikberegningerne !!

Volle