#59, reglerne er ikke til at tage fejl af. Hvis der bliver begået en fejl til rødt kort i straffesparksfeltet, mens bolden er i spil, så er der straffe. Af tv-billederne fremgår det tydeligt, at Christian Poulsen langer sit nyrestød ud, mens svenskerne spiller bolden rundt i venstre side af banen. Så du kan være bitter over, at kampen blev dømt af en fremragende dommertrio, der ser den slags episoder, men du kan ikke sætte en finger på afgørelsen om hverken rødt kort eller straffe. Helt efter bogen...
I øvrigt er jeg helt enig i dommerens afgørelse om at stoppe kampen. En ting er, at de stopper kampen midlertidigt, men da de er ved at forlade banen, bliver der kastet alt muligt efter dem. Og mens de er i omklædningsrummet, løber endnu to tosser uhindret ind på banen. Med kun et minut tilbage + lidt tillægstid og et endnu ikke taget svensk straffe, så virker afblæsningen af kampen som den eneste fornuftige beslutning. Der var simpelthen ikke styr på tilskuerne på det tidspunkt, og dommeren kunne med rette frygte, hvad det kunne udvikle sig til, hvis kampen blev genoptaget.
For fodboldspillets skyld vil jeg håbe, at vi får den dommer ved en anden lejlighed - han er absolut i eliten. Jeg tør kun drømme om, hvordan kampen i Spanien havde udviklet sig, his vi havde haft ham som dommer. Jeg tvivler f.eks. stærkt på, at Niclas Jensen havde fået det røde kort, da denne dommer simpelthen har mere styr på tingene...