RMA sag hos express delivery

Hyggehjørnet d.  02. juni. 2007, skrevet af tom81
Vist: 460 gange.

tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 23:18:07
Svar/Indlæg:
20170/383
Hejsa

Er der nogen af jer der har erfaring med RMA sager hos Express Delivery, og hvis i har. Hvordan forløb det så??

JEg har netop lige oprettet en pga. et defekt bundkort, og jeg er sgu noget spændt på hvordan det går.
PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2007 23:56:30
Svar/Indlæg:
1249/247
Det lover ikke godt....

Jeg har en RMA sag med et bundkort som er et måned siden de modtog kortet og nu de svare ikke på mails.

Jeg har nu købt et nyt bundkort hos en anden forhandler og må sælge mit ombyttede kort med tab, når jeg en dag modtager det.

Aldrig mere express delivery

PRJ


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 00:04:16
Svar/Indlæg:
20170/383

#1

jeg er desværre også bange for at det er det jeg går i møde. Jeg har googlet RMA hos ED lidt, og fundet ud af at de er temmelige elendige til det det med at returnere ting.

Og noget der nu irritere mig endnu mere er at jeg har sagt til min kæreste at hun kunne købe min fødselsdags gave der, så det har hun nu gjort, træls. For hvis nu der kommer noget der er defekt og jeg så skal igennem endnu en RMA sag.. så er det virkelig noget skidt..

Men jeg venter og ser hvad der sker, og følger selvfølgelig op med en opdatering.

Men vil stadig gerne høre om andres erfaring med dette firma.

Og til Admins og andre af de rigtig kloge:

Kunne det måske ikke være smart med en top ti over gode og dårlige online shops?? Fx noget der kunne stå ude i siden ?


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 00:32:11
Svar/Indlæg:
4657/53
jeg har aldrig haft problemer med Express Delivery/Midtdata i RMA sager.
under en uge har det taget,hvis de har en ombytter på lager.
ellers kan det godt trække lidt ud.

Men vil man ha mere service på drengen, så skal man handle hos søster firmaet midtdata hvor der er telefon/mail support og ikke mindst en butik man kan gå ind i og klage sin nød.
Tit hvis man handler hos midtdata og møder op på adr. så bytter de bare HW med det samme.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 00:43:30
Svar/Indlæg:
20170/383

#3 det var selvfølgelig også en mulighed. Men jeg har nu handlet lidt med SHG her på det sidste. Og de virker som en rigtig fornuftig virksomhed, så dem vil jeg nok benytte mig af lidt mere fremover. også selvom jeg så skal betale lidt mere for visse ting 🙂


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 01:12:40
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg har aldig haft problemmer med Midt-DATA/express delivery
men nu bor jeg også kun 3min fra dem 😉 så jeg køre bare ind og bytter det 🙂
da jeg sider og bygger pc for andre,handler jeg jo en del med dem,så de kender mig godt,og så er det jo en fordel for dem,at jeg kan fortælle hvor problemet er,så de ikke skal til at fejl søg på det 😉
så når jeg bytter en vare,tager det 5min ❤


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 01:15:46
Svar/Indlæg:
20170/383
#5

Hvad blev enden på disse problemer, kom det til at koste dig penge?? Eller var det bare lang ventetid?


Rednalyn2
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2007 02:03:14
Svar/Indlæg:
558/73
Alle butikker har vel haft dårlige kundefohold på et eller andet tidspunkt!

Personligt har jeg med Getmore dukket op på deres lager, og med et smil på læben fået overstået en RMA (der ialt tog 1 mdr).

Så går der mere end de 3 uger, så dukker du bare personligt op, og giver dem 1 uge, og ellers skal du have dine penge tilbage!
Men husk at sige det til dem i en god tone, det hjælper altid.


Angående din kærestes gaver, så vil du jo bare kunne bytte dem :)


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 10:38:13
Svar/Indlæg:
8555/439
#6
??????
næste gang du køber noget,så brug lidt mere tid 😉 på at sætte/købe stumper hjem, det kan godt være det så bliver lidt dyre 😀 men så virker det første gang,du samler det 😉

der hvor folk har flest problemmer med asus, er omkring (RAM cl5) og bioser,det er jo ikke forbudt,at be forhandleren om at opdater biosen,hvis man ikke selv kan 😉 jeg ved Midt-data gør det hvis man spøger pænt 🙂

(de fleste problemer folk har her på siden,er de selv skyld i 😉 )

Google 😀 Google 😀 Google det er ikke fobudt at bruge 😉 så spare i tid/penge.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 10:52:46
Svar/Indlæg:
20170/383

Jamen du har da ret 🙂

Men jeg var slet ikke klar over det med Asus' ram problemer, og derfor har tanken slet ikke strejfet mig ang. google. Og var heller ikke klar over at forhandlere ville flashe bios.

Men tak for de gode råd.

Jeg vælger dog stadig at tro at det bundkort jeg har købt mig er defekt.


Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 10:54:31
Svar/Indlæg:
1155/43
#9 jeg har lige haft et bundkort og et sæt ram derinde... og der gik lidt over en måned!


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 10:57:55
Svar/Indlæg:
20170/383
#10

fik du så ombyttet det til noget nyt??


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 10:59:15
Svar/Indlæg:
8555/439
np 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 11:00:23
Svar/Indlæg:
20170/383

#12

Og np er hwt-slang for hvad??? 😀 😀


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 11:02:30
Svar/Indlæg:
8555/439
på dansk er det = ikke noget problem/det var så lidt 😉


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 11:04:10
Svar/Indlæg:
20170/383
Nååh.. hehe.

Du må bare forstå at jeg i en alder af 25/ snart 26 ikke forstår disse nymodens forkortelser og slang 🙂


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 11:18:25
Svar/Indlæg:
8555/439
og 😀 jeg er 37 😉


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 11:21:27
Svar/Indlæg:
6181/270
#16 jeg trode der stod i din profil "jeg er en gammel dig på 70" kiggede vist lidt forkert der 🤣 😉

er kun 22 og kender nogle ganske få slang udtryk


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 11:21:46
Svar/Indlæg:
20170/383

Du har nok snydt foran i køen 🙂

Desuden ældres man hurtigt i de jyske kartoffelrækker, vi starter jo tidligt om morgenen 😀 😀


Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 12:28:34
Svar/Indlæg:
1155/43
Jeg fik byttet til nyt, da det tog for evigt.. Men det var vist mest en bruger på Tweak som jeg tror arbejder ved Midtdata som skubbede sagen i den rigtige retning.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 12:37:08
Svar/Indlæg:
20170/383

#19

det lyder sgu ikke lovende hehe.

Det bliver slemt hvis jeg skal undvære mit bundkort hele sommeren. Men så køber jeg godt nok en nyt fra SHG


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 13:06:46
Svar/Indlæg:
1581/5
Man burde være klar over handelsbetingelserne, Express Delivery er en GROSIST for privathandlende, hardwaren er billig pga. der ingen telfon nummer er man kan kontakte dem på, det eneste man kan bruge er deres formular på hjemmesiden.

RMA går lige så problemfrit som hos andre leverandørere, jeg har 1 gang benyttet mig af returret og 1 gang rma hos dem, der gik lidt over 14 dage så havde jeg nyt hardware, mht. returretten, så satte de inden for en uges tid ca. pengene ind på min konto.

Vil man have mulighed for at gå i dialog med firmaet skal man handle et andet sted, men kan man udfylde en RMA formular korrekt og forståeligt, så er Express Delivery et fint sted at handle.


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 13:06:50
Svar/Indlæg:
4107/224
#20 Tro næsten det er det du skal satse på..


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 16:13:35
Svar/Indlæg:
20170/383

#21 Jeg vil jo også gerne tro på at det du skriver er rigtigt 🙂

Jeg synes selv jeg har gjort et godt stykke arbejde med at beskrive fejlen på bundkortet i RMA formularen, og på baggrund af dette er jeg da også optimistisk med henblik på at jeg får byttet bundkortet. Men jeg er noget spændt på hvor lang tid det tager.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 16:22:14
Svar/Indlæg:
2516/381
Har ofte handlet hos dem, Og har brugt retur retten et par gange uden problemer, har dog aldrig laet en rma hos dem.. Hvis jeg skal til det, må jeg jo håbe det bedtse, har lige bestilt et mobo hos dem


#25
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 17:52:26
Svar/Indlæg:
767/51
RMA - tager over 3 uger at ombytte en vare :(


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 17:57:10
Svar/Indlæg:
6181/270
#25 RMA er ikke lig med en ombytning af varer


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 17:59:09
Svar/Indlæg:
20170/383
#26

Men hvis vi nu antager at mit bundkort er defekt. så er det vel en ombytning, altså man reparerer vel ikke på sådan noget. Det kan vel aldrig svare sig??


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 18:21:38
Svar/Indlæg:
6181/270
#27 nej.


TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2007 18:39:37
Svar/Indlæg:
287/41
Jeg har haft et defekt 6600gt til rma hos Ekspress Deliv.. Det gik dejligt nemt, udfylgte bare noget formular halløj på deres hjemmeside, ca 1-2 uger efter jeg havde sendt den, fik jeg et splinternyt tilbage med posten 🙂


#30
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 19:13:20
Svar/Indlæg:
767/51
#26 det siger jeg da heller ikke. I mit tilfælde skulle jeg have en vare ombyttet da den var defekt, det tog en lille måned.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2007 23:07:21
Svar/Indlæg:
20170/383
Lige en lille opfølger

Sendte mit bundkort til Express Delivery i mandags og har her til aften fået en mail om det nu er rep./ombyttet og sendt retur.

Det er sgu hurtig service, og jeg er ganske godt tilfreds 🙂

Ved ikke om det er pga. den lange forklaring jeg gav om problemet der har gjort udslaget 🙂

Er dog lidt spændt på hvad det er jeg modtager i morgen.