Plexi-glas problem! Hurtig hjælp ønskes

Case-modding d.  03. juni. 2007, skrevet af Los Pimpos
Vist: 508 gange.

Los
 
Overclocker
Tilføjet:
03-06-2007 20:36:35
Svar/Indlæg:
79/26
Jeg har nu bakset med min plexi rude siden kl 14.00 i eftermiddags. I samarbejde med min håndværker morfar, har vi sammen skåret hul i mit kabi ved hjælp af min nyindkøbte dremel.

Plexisættet er købt hos Thansen. Ligesom i de guides der findes på nettet, lagde vi plexiglasset på kabiet, samt den lille runde ting (En slags ring) som man skal bruge til at tegne op med, og dermed opnå den perfekte afstand, så der er plads til gummilisten.

Problemet er at vi ikke kan få presset ruden i kabihullet som vi har skåret ud. Vi har målt meget præcist op.

Skal vi først sætte gummilisten på kabihullet og derefter sætte ruden i? Eller skal vi først sætte listen på plexi og derefter sætte det i kabi hullet ? Vi har prøvet begge dele uden held .

Hvad skal vi nu gøre?

Vi har ikke benyttet os af lim, da der står i manualen at det ikke er 100% nødvendigt. Dog falder listen af hele tiden.. Hvordan skal vi dog få det ned i ? .. Kan det virkelig passe at man skal sidde to mand høj og presse og skubbe og virkelig ikke kunne få det på plads ? Eller kræver det bare vi skærer mere af kabiet af ??
spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 20:41:34
Svar/Indlæg:
908/44
Uden at vide noget-som-helst konkret...et skud fra hoften.
Er det ikke samme princip som med en forrude til en bil..??
kom med nogle links....


spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 20:49:48
Svar/Indlæg:
908/44
http://thansen.dk/product.asp?...
Hvad er den tynde gummiliste til...???


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2007 20:49:57
Svar/Indlæg:
1633/76
Åh ja, kan godt huske dengang jeg skulle montere sådan et kit.. Endte med at måtte få hjælp af min far da jeg løb tør for tålmodighed.

Det vi gjorde var at sætte listen i først og ruden ind bagefter - så vidt jeg husker - det er sku mange år siden. Da vi var færdige sad den nærmest i spænd.

Skulle jeg gøre det i dag, så havde jeg sat listen i, i bunden. Få en ven til at holde den på plads, sat ruden i der. Ført listen op langs siderne og vippet ruden ind. Så ville jeg tvinge listen ind i toppen med en skruetrækker eller lignende mens buddyen forhindrer ruden i at falde ud.


Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2007 20:51:30
Svar/Indlæg:
1633/76
#2
Den putter man ind i den tykke gummikant så den tykke gummikant bedre kan holde fast om kabinettet og plexien.. den monteres til allersidst.


spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 21:13:37
Svar/Indlæg:
908/44
Okkaaaj
Ved du hvordan man monterer en forrude i en bil..??


DKwesth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2007 21:17:06
Svar/Indlæg:
147/16
Hvis man bruger noget sæbevand til at smøre med, er det meget nemmere at få ruden til at falde på plads.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 21:23:10
Svar/Indlæg:
20170/383
#6

Skulle lige til at sige det samme 🙂

Sæbevand er godt til ruder og gummilister


spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 21:26:58
Svar/Indlæg:
908/44
ja...den der smør godt ...kør' godt...
Du skal montere gummilisten på ruden ..og så trække en tynd kraftig nylonsnor
i den rille som skal slutte til kabinettet...
Samlingen må ikke være i et hjørne..
Smør kabi-rillen + den side som vender ind mod kabi ind i et eller andet
glidemiddel (Brun sæbe kan skade lakken på dit kabinet brug feks. opvaskemiddel)
Placer ruden med gummiliste på et plant underlag..placer kabi oven på ...
skub det ene hjørne på plads..kabi holdes hele tiden mod ruden....
Brug snoren til at trække listen på plads...


spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 21:59:49
Svar/Indlæg:
908/44
Hvis du ikke fatter en skiiid af mit ynkelige forsøg på at beskrive hvordan....
vil jeg anbefale at du konsulterer den lokale bil-nørd, auto -mekaniker/lakerer eller
lignende.


MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2007 22:20:56
Svar/Indlæg:
1233/50
ja her får du lige lidt læsestof som du kan lære lidt af

http://www.casemodding.dk/biow...
http://www.casemodding.dk/atom...


Los
 
Overclocker
Tilføjet:
03-06-2007 22:57:32
Svar/Indlæg:
79/26
Først og fremmest tak for de mange svar.

Jeg er 15år derfor kan jeg ikke svare på om man montere på samme måde som på en bil ;) . . Vi fik skåret med min dremel så flot, at man efter slibningen kunne køre fingeren langs hullet uden at skære sig :) . .Alligevel sleb vi det pænt.

Problemet er listen. Den hopper af med det samme. Mit kabi er langt fra lige så tykt som selve plexiruden som er på 3mm.. Derfor kan listen slet ikke hodle sammen på mit kabi. . Vi bliver derfor nød til at gøre brug af lim på Tirsdag.

Men det ville være lidt dumt at lime listen på, hvis vi derefter finder ud af, at vi måske skulle have lavet hullet større end i guiden elelr som der så fint står beskrevet på nettet.

Mit spørgsmål er bare om i tror, hvis jeg limer listen på mit kabi, om jeg derefter så kan presse plexi'et på ? Eller om det vil hoppe af på grund af at mit kabi er så tyndt. Bruger super stærkt lim ;) ..

Eller kan det være en defekt liste som muligvis er forkert i størrelse ? Har købt 5 stk plexi ruder fra Thansen, så der er råd til fejl ;) . . Frås er en dejlig ting. .

Men ville håbe på svar inden Tirsdag.


spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2007 23:32:44
Svar/Indlæg:
908/44
æææævvvvøøøøøv...ungdommen i vore dage...da jeg var 15 kunne jeg stille ventiler
på en Morris Mascot... 😀 🤣 😲
...og det var mange penge dengang....
...hehehehehhehe....


Los
 
Overclocker
Tilføjet:
03-06-2007 23:42:53
Svar/Indlæg:
79/26
Meget muligt men synes det er lidt offtopic :)


spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2007 01:11:41
Svar/Indlæg:
908/44
Offtopic is my middlename 🤡 Spøg til side.... 😎

Jeg vil anbefale at du bruger noget Silicone eller sætlim til at montere med..


Los
 
Overclocker
Tilføjet:
05-06-2007 19:06:26
Svar/Indlæg:
79/26
Bruger noget lim. .Men håber det kan holde til jeg vrider og flår i bindingslisten :)