Er nu mere spændt på om der kommer en Retail udgave af Nvidia's kommende Mobil 8800 serie GFX kort lige som der kom en reatil udgave af mobil 6800 i sin tid som ente med at hede 6800 GS. Det fede ved sådan en mobil chip i stationer ville jo være et lavt strømforbrug som næsten er begyndt at blive meget relavant for tiden. Da det er meget oppe i tiden at spare på strømforbrugt på div virksomheder for tiden. Og lige nu har virksomheder der laver 3d renderinger / 3d reklammer ikke mulighed for at spare på strømmen når det kommer til GFX kortet.
Efter siges skulle 8800 Mobil kun bruge 22 watt 😲 Hvor ATI's x2600 XT bruger ca 40 til 50 watt. Så kunne man forstille sig et GFX kort med måske 4 af disse 8800 chip's og stadig kun bruge lige så meget strøm som dette dual x2600 XT kort og være langt hurtiger end det.
Men mest af alt ville være super vis det var muligt at købe et GFX kort med kun 1 af de der Nvidia 8800 Mobil så man kan lave sig en syg nok gaming computer der bruger langt under 100 watt under full load. Forstiller mig et kæmp strømsparende potentialle for mindre render farme med sådan et strømsparende GFX kort. Ja så mangler de lige at lave en Quadro udgave til profesionelt brug.
Det er da grotesk stort! - uden tvivl det største gfx til alm mennesker jeg har set - det kan ihvertfald ikke være i mit - ellers rimeligt store - kabinet uden at jeg saver hul i siden
Jeg synes det er underligt producenterne tit kommer med sådan nogle store dual cpu kort, når de alligevel aldrig kommer i handlen - lige med undtagelse af dual 7800GT.