Raid 0

Software d.  06. juni. 2007, skrevet af Anzelz
Vist: 241 gange.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2007 15:25:05
Svar/Indlæg:
2343/272
Yes, så fik jeg endelig nogle nye harddiske, så nu skal der fyres op for noget raid:) Men vil gerne have nogle tips fra de kloge her^^

1. Er det godt at oprette diskene som dynamiske? Ville xp meget gerne.

2. Hvilken controller skal de sidde på? Lige nu er de på den lillae (gigabytes egen tror jeg) da de virkede bedst sådan til at starte med. Min systemdisk er på de orange controllere.

3. Noget med at man kan smide xp's swap file over på raid diskene for hurtigere xp? Og skal den have sin egen partition?

4. Skal størrelsen allokeringsenhed bare stå på standard?

5. Gejle tips og tricks til raid:)

Har to partitioner med windows på den ene på Barracudaen og så raid 0 på WD'erne til spil.. og evt. det der swap dims
craZyfighter

Superbruger
Tilføjet:
06-06-2007 17:54:53
Svar/Indlæg:
358/21
Du skal bare følge hvad xp vil, tror det køre bedst sådan!
jeg ville køre med 2xdiske i raid 0 til system og en enkel disk til backup eller bræning eller div ting, så kan du spille sammentidigt med du laver noget andet!

Rigtige mænd køre raid 5 :yes:

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2007 19:36:48
Svar/Indlæg:
2958/84
størrelsen allokeringsenhed afhænger lidt af hvad diskene skal bruges til er det store filer (zip, backup m.m.) så er det en stor allokeringsenhed, emn er det mange små filer er det en lille allokeringsenhed, vil du bruge diskene til at indstalere programmer på minus os (xp) så er det nok en mellem ting.

håber dette kan bruges. 😳

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2007 20:32:31
Svar/Indlæg:
2343/272
#1 - Tja, har bare hørt at det er godt at dele os disken fra spildisken?:)
Hehe hvad er raid 5 da?

#2 - Det bliver nok blandet.. Satte den på standard, det må være fint så.

craZyfighter

Superbruger
Tilføjet:
06-06-2007 20:51:09
Svar/Indlæg:
358/21
Raid 5 er for voksene tænker på prisen 😩 men raid 0 er ok til almen brug du har bare ikke nogen sikkerhed hvis den ene disk går ned så mister du all data! men du har hastighed. her er et link så kan du læse lidt om de forskellige raid opsætninger.

http://www.tweak.dk/tests2.php...