ASUS udgiver deres lydkort

Litteratur d.  06. juni. 2007, skrevet af red_martians
Vist: 679 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
06-06-2007 20:57:10
Svar/Indlæg:
7881/1165
Vi har ventet på det siden CeBIT, nu skulle de være på vej.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
Lazare

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2007 21:11:27
Svar/Indlæg:
63/0
Slet ikke dårligt med en konkurrent til Creative.. så er spørgsmålet bare hvordan det kommer til at lyde.. og om software-bundlen er noget værd :)

Broendum_

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2007 21:21:12
Svar/Indlæg:
160/22
Er det en aktiv køler der på det kort?!...

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2007 21:36:18
Svar/Indlæg:
6181/270
den der blå ring på billedet er det lys?

rockmads

Overclocker
Tilføjet:
06-06-2007 21:46:53
Svar/Indlæg:
211/36
#2 og #3 hvem ved??

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2007 21:54:14
Svar/Indlæg:
6181/270
#4 hvem ved hvad??

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2007 21:55:12
Svar/Indlæg:
1814/48
#3 Så vidt jeg kan se er det blot en metalskive der reflekterer bagrundslyset, som er blåt.

#2 om det er en køler eller en højtaler kan jeg desværre ikke se, men det ville da være skræmmende hvis der er behov for en køler.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2007 22:59:55
Svar/Indlæg:
3943/44
Bliver spændene at se om ASUS kan lave ordenlig lyd, for Creative kan jo ikke, så de skulle være nemme at vælte af pinden, hvis det ikke var for gamere så havde Creative være lukket og slukket for længe siden.
Men nu har de jo patent på EAX 3, 4 og 5 så vi slipper jo nok ikke for dem.

Men der er ellers mange andre mærker som har langt bedre lydkvalitet end Creative, og de fleste af deres kort har også DTS og Dolby support.

Auzentech er da temmeligt kendte for deres X-serie
http://www.auzentech.com/site/...
De har også et nyt kort på vej - med Creative X-fi chip. De bruger så nogle bedre komponenter og skulle derved kunne få en bedre lydkvalitet.
Og så selvfølgeligt med alle fordele og bagdele som deres ellers er ved en creative chip. Det kommer i fjerde kvartal i år.

HT omega er et nyt Amerikansk firma som laver cirka lige så god lyd som Auzentech bare til en noget lavere pris.
http://www.htomega.com/
Desværre kan man kun få deres gamle topmodel i danmark, XS-sound nogle af de eneste i Europa der sælger dem.

Men ellers kan et firma som CLUB 3D levere lydkort med samme chip som både Auzentech og HT omega bruger i deres topmodeller. og når der står Club 3d på kortet koster det kun 600 kroner.
Og skal man kun bruge det digitale output, så skulle der ikke være forskel i kvaliteten.

Men der er mange alternativer til Creative, men nu er det jo nu nok Intel og Realtek der er de største når det kommer til lydkort, men så er selv et Creative lydkort jo et skridt op.

Og ja jeg har selv et Creative lydkort, men har det også kun fordi jeg fik det meget billigt, og det er noget bedre end det Realtek der sidder i min laptop.
Men plejer nu at bruge min mp3 til musik, den har noget bedre lydkvalitet end mit Creative lydkort.
Overvejer selv at købe et af de lydkort jeg har nævnt - men syntes godt nok at nogle af dem er temmeligt dyre, og så skal man vel også have hovedtelefoner og stereo der kan matche dem i kvalitet.

[edit] men det der kan være spændende ved Asus kortet er at det er en helt ny chip, den har godt nok cirka samme specifikationer som C-media Oxygen HD chippen, som alle de nævnte firmaers topmodeller bruger.
Men specifikationer er bare noget der står på papiret, hvor det lyder er jo noget helt andet.

sanborn

Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2007 23:31:01
Svar/Indlæg:
40/7
ellers er der jo også HDA X-mystique sagtens konkurrer med creative. Creative er bare mest kendt blandt spillenørder, som ikke har fandens meget forstand på hvor rigtig lyd skal være.
En musikker, som jeg selv, ville aldrig vælge et creative produkt. Der er simpelthen for meget dåse over lyden.

Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2007 00:12:56
Svar/Indlæg:
673/19
Jeg ser mere frem til Auzentech's Auzen X-FIT Prelude 7.1.

Auzentech er kendt for at lave lydkort i high-end klassen, med superb komponenter som audiofile går helt amok over :) Men nu har de fået lov (købt sig til) fra Creative at lave en version af deres lydkort, men med X-FI lydchippen som "hoved lyd processor".

Dvs. forhåbenligt får vi et kort hvor kvaliteten er i top, men som samtidigt har support for alle de sjove ting som X-fi nu giver, specielt til spil.