Kan ikke få gang i min hdd

Software d.  09. juni. 2007, skrevet af Miccim
Vist: 221 gange.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2007 22:03:59
Svar/Indlæg:
3233/128
Jeg har en slave hdd som jeg ikke kan få gang i igen. Jeg ville slette alt på den med et slette program i dos fordi jeg skulle af med den.
Efter jeg havde slette med div. programmer satte jeg den til som slave og ville lige se hvad den sagde. Jeg kan kun se den i diskhåndteringen, hvor den står som: "ikke allokeret".

Fint tænkte jeg nu opretter jeg da bare en partition og formaterer og så er den fin. Men det kan jeg ikke. Det er åbenbart ALT som er slettet. Synes den også sagde at mbr var væk. windows siger ellers at den fungerer korrekt m.m.

Hvad skal jeg gøre for at få den til at virke igen?

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2007 22:14:19
Svar/Indlæg:
2388/52
kan du aktivere den eller allokere den eller hvad det hedder i diskkontrollen i xp ?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2007 22:21:41
Svar/Indlæg:
2870/65
At mbr er væk, betyder at diskens Master Bott Record er slettet. Det betyder ikke noget for diskens funktionalitet.

Hvis du går i Diskhåndtering, skulle du kunne se at der er en disk. Den skal så initialiseres (gøres ved at højreklikke på disken i venstre side, hvor der står "Disk0/1" - alt efter hvilket nummer den har). Du skal nøjes med at intialisere disken.....ikke konverteres.

Når dette er gjort, vil du se at der er en uformateret disk i højre side (hvor partitionerne normalt er). Så højreklikker du dér...og opretter en partition. Lad guiden formatere partitionen samtidigt...og så kan den bruges.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2007 01:33:32
Svar/Indlæg:
3233/128
Takker for hjælpen indtil videre...

http://peecee.dk/?id=51376

Steen: Som du kan se på billedet kan jeg ikke gøre noget, jeg kan heller ikke trykke på disken i venstreside (den med den lille røde pil)

Har nogen andre forslag?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2007 10:44:29
Svar/Indlæg:
2870/65
Kan se at der står ulæselig på Disk0.

Har du mulighed for at sætte disken over i en anden maskine? Hvis du har, kan den maskine så se disken?

Hvis den kan, så skal du bruge samme fremgangsmåde som jeg tidligere har beskrevet.

Hvis du ikke kan, så prøv at kig i maskinens bios. Gå ind i bios under diske og se om bios viser noget vrøvl (underlige tegn) for diskens navn el. forkert størrelse. Hvis den gør, kan du regne med at diskens controller er "stået af".

Hvor gammel er disken? Er der stadig garanti på, så afsted til producenten på en rma-sag.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2007 16:47:03
Svar/Indlæg:
3233/128
Disken er desaværre istykker da maxtors tool finder fejl. Tak for hjælpen i tråden...