Superbruger
Tilføjet:
12-06-2007 12:33:51
Svar/Indlæg:
20/3
Hejsa alle
Det er ca 3 år siden jeg byggede min nuværende pc og har ikke fulgt med i hardware udvikling lige siden...stort set.
Jeg skal ha en ny, der skal bruges ligeligt til:
- Programmering / udvikling
- Musikproduktion
Lidt info omkring de to punkter:
Programmeringen kræver jeg har en del applikationer åbne på samme tid, en masse kompilering etc og jeg vil gerne ha det foregår så hurtigt og flydende som muligt, da jeg er ret utålmodig generelt 😉
Sidstnævnte punkt kræver, at jeg har en super hurtig harddisk til harddiskrecording samt en processor, der kan negle floating point operationer med lynets hast (til logic audio platinum, cubase sx3, reason 3 og heftige vst plugins)
Jeg er absolut på bar bund angående processor...det eneste jeg ved er at jeg ikke ønsker amd...det mærke har jeg dårlige erfaringer med ang. lydproduktion...
Jeg har på fornemmelsen folk herinde vil sige core 2 duo fra intel...men dem er der jo en del modeller af...så hvilken er bedst ydende, hvis man ikke går efter extreme modellen?
Ang. harddiske så har jeg pt en raptor 36 gb til mine lydfiler men den er for lille...jeg har ingen erfaringer med raid men vil jeg opleve et performance boost, hvis jeg kører 2 rapser i...er det raid 0?
Det skulle så i givet fald være nogle rapser, der er størrer end den nuværende.
Angående OS så bruger jeg stadig XP pro og vil forsætte med det i en tid endnu...ville det være en stor fordel at bruge rapsere til systemdrevet også...og evt i raid?
Som I kan høre har jeg kun samlet en masse info op uden egentlig at være klar over, hvordan den kan benyttes bedst muligt men jeg håber, der er nogle kloge hoveder herinde, der kan komme med et par gode forslag 😀
Forsat god dag til alle