Du skal bare være obs på en ting hvis du handler Denon forstærker(og sikkert også andre). Og det er at de opgive Watt, i #5's tilfælde 7x100 watt, så betyder det at der er mulighed for op til 100 watt pr. kanal, men det er kun på max 2 kanaler samtidig. Dvs. der kan ikke fyres op for 100 Watt samtidig på alle 7 kanaler. Så bliver effekten mindre.
Hvis du derimod køber fx en NAD forstærker vil der som regel bliver opgivet færre watt, men de er til gengæld til rådighed på alle kanaler samtidig. Min NAD T744 smider 5x50 watt, men det er så 50 watt på alle kanaler samtidig. Da jeg skulle købe forstærker i HIfi klubben blev jeg også anbefalet at købe NAD frem for Denon.
Af højttalere har jeg Cerwin Vega. I front to stk V-12F, center V-5C og bag VE-5M.
Cerwin Vega er ikke lige de højttalere der spiller pænest, men de spiller højt til en forholdsvis billig penge, og er også meget nemmer at trække selv for en relativt lille forstærker som min er. Men de mangler lidt en mere detajlere diskant og mellemtone, Bassen er tilgengæld rigtig fed, superfed hvis man spiller fx XBOX360 🙂