Test af CD/DVD Drev?

Diverse d.  13. juni. 2007, skrevet af Punani
Vist: 248 gange.

Punani

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2007 14:18:05
Svar/Indlæg:
82/24
Hvaaa???

Skal vi aldrig se en test af CD/DVD drev igen? Sidst var engang i 2005 😉
Jeg skulle mene der var kommet et enkelt drev siden, det har jeg vist læst et sted. Mener også at kunne huske noget om SATA 😐 hvad det så end er?

Er jeg den eneste der kunne tænke sig en lillebitte test?

Måske er jeg bare en badeand 🤡

Vær hilset Punani
mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 14:31:59
Svar/Indlæg:
3588/418
Kunne da være meget sjovt. Men er der så meget forskel på drevene, så der kan komme flere tests ud af det?

Punani

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2007 14:41:34
Svar/Indlæg:
82/24
Ja ja for satan da :yes: de findes jo i flere farver 🙂

Spøg til side, så var det bare for at opdatere den del af HWT.

2005 er sgu LAAAAAAANG tid siden.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 16:28:42
Svar/Indlæg:
4230/89
tjae... det er noget tid siden vi sidst har set test af sådan nogle...
men nu er det jo begrænset hvor mange "features" drevene kan have...
så i bund og grund er de jo alle Ens...
så når der står x52, er det præsist det samme om det er ASUS, LiteOn, LG elelr Plextor der er tale om...

så er der selvfølgelig ATA / SATA... men igen, en SATA fra ASUS, kan det samme som en fra LiteOn... bare lidt hurtigere end hvis det havde været ATA...

man kunne selvfølgelig bevæge sig over i det lidt mere eksotiske med enten SCSI brændere, eller HD-DVD / BluRay...
men igen er der ikke rigtig noget specielt som får dem til at skille sig ud...

jo nu kan vi have 30Gb isteder for 8...
men lige bortset fra det, er der jo ikke rigtig noget at fortælle 😉

Punani

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2007 20:59:51
Svar/Indlæg:
82/24
Jo jo det er rigtig nok. Men som du selv siger er der jo også kommet BluRay/HD-DVD.
Det kunne jo være der var nogen der var helt vilde for at købe sådan en fætter.
Det er jo også som regel kun en ledetråd for folk der vil investere i det.

Nå nok om det 😎 jeg tester sgu lige mig selv og ser om jeg kan opgraderes 🤡

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 21:08:14
Svar/Indlæg:
5600/32
#3, Hvis man læser test af drev kan man se, at det rent faktisk IKKE står sådan til. Der er tit forskelle i hastighed og hvad der er mere irriterende er, at der også tit er forskel på, hvilke CDer/DVDer de kan brænde på.
Der er massere af reviews her: http://www.cdrlabs.com/reviews... .

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 21:15:29
Svar/Indlæg:
4230/89
#5 jo ved da godt der er nogen som kun tager DVD- eller + og nogen kan ikke brænde på RW skiver osv osv...

jeg tror bare det er svært at skrive en ordentlig artikel omkring en brænder 😕

så er det da nemmere ved grafikkort, eller bundkort, eller for den sags skyld noget andet hardware, hvor poducenterne får mulighed for virkelig at skille sig ud ved at lave specielle designs, nye features som højere FSB support, eller at kunne køre SLI med x16... altså ting som har en reél påvirkning af ens computer...

hos brændere gør det jo ikke den store forskel om man bruger "smartburn", "flextralink", "burnproof" eller hvad det nu hedder... det er i bund og grund det samme, og eventueller forskelle i hastighederne er alligevel så små at det ikke er noge man mærker til...

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 21:21:08
Svar/Indlæg:
5600/32
Nu ved jeg godt at jeg ikke forklarede mig ordentligt, men det jeg mente var ikke DVD+/-, men fx. forskellige mærker der kan være problemer med. Men kig fx. på den her test: http://www.cdrlabs.com/reviews... .
Men ja, behovet for at teste er nok ikke så stort.. 🙂 Jeg har selv lige købt en Samsung SATA brænder og jeg læste ikke engang reviews af den.. Tænkte bare 'what the hell, det er jo kun 250kr'.. 😉

Punani

Superbruger
Tilføjet:
13-06-2007 21:22:11
Svar/Indlæg:
82/24
:'-( Øv jeg kan ikke opgraderes :no:

Mht at kunne skrive en artikel om brændere så er det da lykkedes meget godt http://hwt.dk/literaturedetail... ved godt det ikke er raketvidenskab meeen alligevel 🙂

Ja det glemte jeg sgu selv at kommentere, det at en brænder kun koster ca 2-300 kr gør jo desværre at man bare smider den gamle ud. Køb og smid væk kultur.

Nu har jeg vist selv aflivet den med en evt test 😳

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 21:35:16
Svar/Indlæg:
4230/89
#7 ja okay, det kan du så have ret i, at der er nogle forskelle der...
men hvis jeg lige må stille et hurtigt spørgsmål..
:hvem intereserer sig for det 😛

#8 haha, det gør skam ikke noget...

der er ikke noget bedre end at få lov at diskutere tingene igennem 🙂

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 22:01:56
Svar/Indlæg:
5600/32
Det er lige det. Hvem gider sætte sig ind i det? Jeg skal bare have noget der virker, og da min LiteON brænder er begyndt at brokke sig, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne købe en SATA DVD brænder. De koster jo INTET! 😉