Er det svært

Vandkøling d.  13. juni. 2007, skrevet af bamselinen
Vist: 347 gange.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 16:01:28
Svar/Indlæg:
2145/218
Hej alle sammen

Jeg har et waterchill artic system hvor jeg lige har bestilt et modul til min sokkel 775, nu er mit spørgsmål er det svært at sætte det op. Jeg har samlet pc'er i mange år og har generelt godt kendskab til det men vandkøling har jeg ikke leget med endnu.

Er der nogle gode råd i kan give med på farten
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 16:07:42
Svar/Indlæg:
20170/383

hvad med at ændre din overskrift til noget mere passende??

Og så prøv h20koeling.dk der står alt værd at vide.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 16:07:47
Svar/Indlæg:
3214/18
Nej, der er nu ikke så mange ben i det. Du skal bare sørge for at alt er tæt. Og husk at skære alle slanger LIGE over, da skævheder tit medfører utætheder i push-in-fittings. Saml evt. systemet udenfor kabinettet og check at det er tæt inden du monterer det og tænder for maskinen. Husk noget antikorrossionsvæske af en art i vandet.

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 16:16:53
Svar/Indlæg:
1158/321
det er overhovedet ikke så svært som det ser ud til at være. Det som du skal huske er som #2 siger du skal klippe slangerne lige over, og så må der ikke være nogle knæk på slangen.

Det jeg gjorde var at jeg målte slanger op og monterede det i mit kabinet uden hardware. Så satte jeg et stykke køkkenrulle omkring alle de steder som jeg havde sat slanger på, og lod det køre i omkring et døgn. Så når man fjerner parpiret kan man se om det er tæt, og man kan montere kølehovederne på sit hardware.

- Chres

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 16:19:26
Svar/Indlæg:
4230/89
som folk siger, så er det ikke så svært...
da jeg for et års tid siden skiftede til vand, fik jeg købt diverse dele hjem(undersøgte selvfølgelig hvad jeg skulle bruge)...

og så uden nogen form for special viden kunne jeg nemt samle og montere det hele(men gå altid lidt forsigtigs frem når man er usikker) 🙂

ZoinX

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2007 22:21:14
Svar/Indlæg:
20/13
Nej, det er ikke svært.

Jeg arbejder ved asetek og har gjort det utallige antal gange, en god måde at teste for leaks er ved at puste i slangen og holde fingeren for den anden, så kan du hurtigt hører hvis der er noget galt ;)