Computer slukker! hvad kan være defect??

Diverse d.  13. juni. 2007, skrevet af morteng
Vist: 204 gange.

morteng

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 18:07:37
Svar/Indlæg:
242/71
Hver gang jeg trykker på start knappen på min computer.. Så start alt som det skal men 5-8 sekunder efter afbryder computeren igen, og så er jeg nød til at tage strømmen fra den, ved det reagere den med et lille ryk i kabinet blæseren.. Lidt efter kan jeg så sætte strøm til igen, Og gentage før stående..

Jeg lagde mærke til at der kom en lugt da det skete første 2 gange.. og knitrede lidt fra hvad jeg syntes at kunne høre var fra strømforsyningen

Hvad er defect ??

Er det strømforsyning eller er det mit bundkort ?
Har allerede bestilt en strømforsyning.. men er kommet i tvivl siden jeg stadig kan starte computeren op i de 5-8 sekunder

På forhånd tak
doit

Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2007 18:22:55
Svar/Indlæg:
998/134
tror det er psu ,prøv med den nye psu og tag det derfra

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2007 02:48:58
Svar/Indlæg:
1186/81
knitre..... det lyder som da jeg hjalp en ven med at samle hans computer.. den startede også fint op.. pludselig knitrede det og den gik i sort.. (ca 1 min efter tændt.)

Vi fandt så ud af at det var hans blæser der kortsluttede strømforsygningen. så ud med den og hans maskine var fin igen.

hvis du har de der "mærkelige" blæsere med en tingest hængende i ledningen så ville jeg lige checke dem efter, da det var den der kortsluttede og faktisk slog en gnist da hans computer gik i sort.

doit

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2007 06:59:59
Svar/Indlæg:
998/134
#2 tror nu nærmere sikring kredsløbet der slår fra efter 5-8 sekunder i psu