Hjælp til ny computer

Bundkort / CPU d.  14. juni. 2007, skrevet af System
Vist: 276 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
14-06-2007 20:29:59
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey!

Jeg sidder og vil snart have en ny spand, og vil gerne have noget af det bedste man kan få, så jeg i 14 dage kan nyde at have den sejeste spand blandt dem jeg kender :)

Det er bare rigtig længe siden jeg rigtig har fulgt med i hvordan tingene forholder sig, med hvad der er bedst osv.

Jeg har selv læst lidt op på det, men ved heller ikke helt hvor jeg skal lede, men så vidt jeg kan forstå er det core2 duo der sidder på tronen lige nu?

Så kan jeg se på jeres forum her at i snakker om quad (som er bedre?) snart falder i pris, hvordan hænger det sammen med jeg gerne vil have min nye comp inden jeg tager slap lan 13-15 juli?

Så hvis jeg vil have den bedste CPU hvad skal jeg så have for en? og der er et sted hvor prisen stiger fra 1500/2k op til 6-7K kan de 4k ekstra virkelig forsvares når man ser på det umiddelbart kun er få ekstra mhz man får ekstra, som jeg ku forestille mig man ku OC sig til hvis man ville, og samme casche umiddelbart også!
En anden ting der "irreterer" mig lidt er at ligenu har jeg en 3.2 Ghz P4 - så det er jo nærmest en nedgradering at købe en ny, men går ud fra de er betydelig kæmpe meget bedre :)
Men kort sagt hvilken CPU skal jeg have, jeg vil have den bedste, pengene er ikke den primære faktor, men vil selvf. ikke bare smide dem i et hul uden at få noget for dem :)

Den anden ting jeg går efter er bundkortet, jeg kunne som udgangspunkt godt tænke mit et Abit, jeg er lidt fanboy ved deres mobo's da jeg har haft flere forskellige forbi gennem tiden, og Abit har altid været dem jeg har været gladest for, jeg husker det fra sidst det er vigtigt at kigge på hvilket chipset man kører med, efter hvad jeg er kommet frem til så skal man gå efter 680i hvis man vil have det bedste, er det rigtig forstået?

Hvis jeg lige må smide en sidste kort ja/nej spørgsmål ind, som ikke burde være her, men hvis man køber et grafikkort nu, så kan man vel godt om 1 år købe et mere magen til og så sætte SLI på til den tid for at få et performance boost igen? :)

på forhånd tak ;)
steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2007 20:54:41
Svar/Indlæg:
2870/65
1. Få dig et loginnavn

2. Du kan ikke sammenligne en P4 3.2 Ghz og f.eks. en E6600 på 2.4 Ghz. P4 eren får klø!

3. Personligt synes jeg ikke at en quadcore er 4k mere værd. Heldigvis falder prisen på quadcores d. 22-7 til ca. samme pris som en E6600 koster nu. Så vent.

4. 680i skulle være fint nok. Sluger lidt mere strøm end de andre boards, men skulle være fint.

5. GFX: Jeps, hvis du køber et kort som er SLI-baseret, skulle det være muligt at købe et magen til 1 år efter og få lidt mere power dér....på grafiksiden.

Krydolph

Superbruger
Tilføjet:
14-06-2007 23:19:51
Svar/Indlæg:
5/1
Jeg har et login, ved ikke hvorfor den har logget mig ud mens jeg skrev indlæget... men var lidt længe om det, for sku ned og spise midt i det, så måske der er en eller anden tidsudløb på - hvad ved jeg :)

Jeg er lidt ligeglad med om den bruger mere strøm, den skal bare give mig det bedste performance, og selvf. stabilitet :)

Churruca

Overclocker
Tilføjet:
15-06-2007 01:14:15
Svar/Indlæg:
2/0
Har et tillægs spørgsmål....

Hvad køler vil I anbefale til en q6600 cpu?

Freezer 7 Pro - Tænker den larmer for meget...

Big Typhoon 120VX.

Coolermaster TX

Eller andre og bedre forslag.

Steen - Hvorfra ved du at prisen falder 22/7?

Toft123

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2007 01:22:42
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har en freezer pro du gerne må afhente og prøve for en cola hvis du vil. jeg synes ikke den larmer, men det er vel en smagssag🙂

Krydolph

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2007 02:59:47
Svar/Indlæg:
5/1
sådan en bølle at lave tillægs spørgsmål til mit topic :) Men vil også gerne høre hvad der kan anbefales af køler - og jeg er ikke rigtig tændt på dem der der vejer så meget at bundkortet er ved at falde ud når man flytter den, jeg slæber den til lan i ny og næ, og vil ik bekymre mig om bundkortet brækker eller CPU'en tager skade!

også... ram - er det PC6400 ddr2 man skal have eller hvad?

doit

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2007 09:59:15
Svar/Indlæg:
998/134
hvis man skal til lan ,så skal du ikke ha ret stor køler ,da de ryster sig løse
der masse af mb, hvis du ikke skal køre sli, så har nogle mb der er et godt bud
asus p5k kan tage alle cpu.
p5b deluxe kan ikke tage alle cpu endnu dvs vil man være sikker ,køber man en e6600-6700 cpu
men bundkortene er meget stabile, også varme, de udvikler ikke meget i forhold mange ander chipsset

Toft123

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2007 10:10:34
Svar/Indlæg:
1600/230
#5 Det havde jeg egentlig ikke opdaget🙂 Forslaget om køleren var egentlig til dig... En Freezer pro vejer næsten ingenting da den er af aluminium. Den køler til gengæld ret godt, men er svær at sætte på - for mig i hvert fald🙂

Ellers har jeg en zalman cnps 8000 med en 92 mm blæser nu der godt kan anbefales(den var lettere at sætte på 😛 ). Med min cpu på 3.2 ghz ligger temperaturerne på 39c på lav hastighed

Krydolph

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2007 16:47:41
Svar/Indlæg:
5/1
har egentlig hold mig fra ASUS da jeg engang i tidernes morgen havde nogle ret uheldige oplevelser med noget asus kort, men det er ved at være så mange år siden de vel snart har udstået deres straf, så jeg havde faktisk lidt kig på et Asus striker extreme board...

Og med køler, der er det rigtig det med ikke at få en der er for stor, netop det jeg vil undgå - synes bare det CPU køler marked virkelig er en jungle uden lige, og de fleste er jo enorme blokke der vejer og fylder helt vildt!

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2007 17:37:10
Svar/Indlæg:
566/150

hehe me2, har aldrig brudt mig om ASUS kort, Abit FTW! :yes:

Krydolph

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2007 23:16:26
Svar/Indlæg:
5/1
Også sådan jeg har det normalt #9 - men så læste jeg et sted at den der striker havde 16x på SLI også, og det var der ikke mange kort der havde... så tænkte det var sejt så - jeg har ikke købt endnu, så hvis ABIT kan det samme, så sig gerne til :)