Overclocker
Tilføjet:
14-06-2007 20:29:59
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey!
Jeg sidder og vil snart have en ny spand, og vil gerne have noget af det bedste man kan få, så jeg i 14 dage kan nyde at have den sejeste spand blandt dem jeg kender :)
Det er bare rigtig længe siden jeg rigtig har fulgt med i hvordan tingene forholder sig, med hvad der er bedst osv.
Jeg har selv læst lidt op på det, men ved heller ikke helt hvor jeg skal lede, men så vidt jeg kan forstå er det core2 duo der sidder på tronen lige nu?
Så kan jeg se på jeres forum her at i snakker om quad (som er bedre?) snart falder i pris, hvordan hænger det sammen med jeg gerne vil have min nye comp inden jeg tager slap lan 13-15 juli?
Så hvis jeg vil have den bedste CPU hvad skal jeg så have for en? og der er et sted hvor prisen stiger fra 1500/2k op til 6-7K kan de 4k ekstra virkelig forsvares når man ser på det umiddelbart kun er få ekstra mhz man får ekstra, som jeg ku forestille mig man ku OC sig til hvis man ville, og samme casche umiddelbart også!
En anden ting der "irreterer" mig lidt er at ligenu har jeg en 3.2 Ghz P4 - så det er jo nærmest en nedgradering at købe en ny, men går ud fra de er betydelig kæmpe meget bedre :)
Men kort sagt hvilken CPU skal jeg have, jeg vil have den bedste, pengene er ikke den primære faktor, men vil selvf. ikke bare smide dem i et hul uden at få noget for dem :)
Den anden ting jeg går efter er bundkortet, jeg kunne som udgangspunkt godt tænke mit et Abit, jeg er lidt fanboy ved deres mobo's da jeg har haft flere forskellige forbi gennem tiden, og Abit har altid været dem jeg har været gladest for, jeg husker det fra sidst det er vigtigt at kigge på hvilket chipset man kører med, efter hvad jeg er kommet frem til så skal man gå efter 680i hvis man vil have det bedste, er det rigtig forstået?
Hvis jeg lige må smide en sidste kort ja/nej spørgsmål ind, som ikke burde være her, men hvis man køber et grafikkort nu, så kan man vel godt om 1 år købe et mere magen til og så sætte SLI på til den tid for at få et performance boost igen? :)
på forhånd tak ;)