Xbox 360 Reklamationsret

Diverse d.  17. juni. 2007, skrevet af Lakridshat
Vist: 345 gange.

Lakridshat

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2007 14:47:59
Svar/Indlæg:
130/46
Hej med jer..

I går gik mit drev på Xbox´en i smadder.. Maskinen er knap en 1 uge gammel.
Hvad maskinen angår er den brugt og opstillet efter producentens anbefalinger, og der er tilmed kun blive brugt originale spil til den indtilvidere..
Yder mere er skiverne blevet sat ordentlig i hvergang..

I morgen køre jeg forbi med maskinen til merlin med kvitt.

Jeg afleverer maskinen, hvad så..

1) De reparer den jeg får den tilbage.. Hvad skal jeg så være opmærksom på/huske i det tilfælde? Altså efter jeg har modtaget maskinen?

2) Jeg modtager en ny... Der skal jeg bare huske at få dem til at lave en ny kvitt hvis jeg husker rigtigt.. ?

I må endelig sige til hvis jeg har glemt noget, eller hvis i har lyst til at tilføje noget... De banditter skal sku ikke prøve at snyde mig.. = )
paxis

Overclocker
Tilføjet:
17-06-2007 14:52:27
Svar/Indlæg:
229/77
Merlin er nogle luskede nogle, du skal sige til dem at du kræver noget lige dan det der gået i stykker, og så skal du kræve den du har købt reparert. Merlin er kendt for ikke altid at gøre som de burde, så spids ører og lad dem ikke få et ben til jorden

Lakridshat

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2007 14:56:53
Svar/Indlæg:
130/46
En anden har skrevet til mig: "Hvis jeg ikke husker meget galt, så kan du kræve at få en ny Xbox 360 hvis den er gået i stykker inden for de første 10 dage. (Jeg synes at have hørt det fra Microsoft Danmark selv)."

Nogen der kan bekræfte det?

Lars

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2007 16:25:20
Svar/Indlæg:
1633/76
Nej men der er noget i købsloven om at hvis produktet går istykker indenfor de første to uger, så har du ret til et nyt produkt

Lars

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2007 16:31:56
Svar/Indlæg:
1633/76
Hmm, det er måske kun ude på mit job de yder den service.. kan ikke finde noget om det i købsloven.

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2007 16:49:10
Svar/Indlæg:
148/42
Nu skal du hører...

Min Xbox360 gik også ned inden for en uge, jeg løb ned i biksen med den, og jeg fik en ny.. (dvs maskinen ikke tilbehøret)
Men faktisk skal man ringe til M$ Xbox support, også skal den sendes til dem.
Jeg er så heldig at jeg har fået en af dem der ridser skiverne, så den skal sendes over til M$, og det kan jo nok godt tage sin tid..

Men Merlin de gør ikke andet end at sende den til M$ så du bestemmer selv..

Lakridshat

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2007 17:44:27
Svar/Indlæg:
130/46
Altså jeg ringer til Xbox support.. konkludere de at det er en af de maskiner der laver ridser, skal jeg på en eller anden måde få sagt det videre til Merlin, for derefter at få en ny maskine med tilbage?

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2007 18:01:55
Svar/Indlæg:
148/42
Hvis jeg var dig, ville jeg hoppe i Merin, taget det stille og roligt..
Sige sådan og sådan ligger landet, hvad er mine muligheder.
Hvis han vil sende den ind til M$ skal du sige nej, og klarer det selv, hvis han vil give dig en ny, skal du sige tak, og husk at få ændret serie nummeret på fakturen, hvis det står der.
For ALT support skal vist nok ske via M$.

Lakridshat

Superbruger
Tilføjet:
17-06-2007 19:13:48
Svar/Indlæg:
130/46
Serienr. fremgår på kvitt.. Skal jeg huske..

Jeg ringer til MS som det første i morgen.. Får en snak med dem. for derefter at tage i Merlin..

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2007 10:29:58
Svar/Indlæg:
2145/218
Indenfor en 30 dage burde det være god foretnings politik at ombytte den ellers som nogen tidligere har skrvet skal du henvende ´dig til MS.
Men jeg ville som foretnings ansat mene at de bør ombytte den for dig da den ikke er ældre.